Rare vlek in glas

Hi allemaal,

Ik heb een vraag. Ik heb een rare witachtige vlek in de rechterkant (onder) van mijn voorruit. Het lijkt erin te zitten, eruit poetsen heeft dus geen zin. Het lijkt enerzijds niet lek te zijn, want dan zou ik dat natuurlijk wel merken ook aan de binnenkant. Anderzijds lijkt het alsof het in de voorruit zit.

Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn?
 

Bijlagen

  • thumbnail_IMG_0650.jpg
    thumbnail_IMG_0650.jpg
    107.4 KB · Weergaven: 60
  • thumbnail_IMG_0648.jpg
    thumbnail_IMG_0648.jpg
    176.6 KB · Weergaven: 59
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Thanks! Het is geen oude ruit, hooguit vijf jaar oud, sinds de auto uit 14 komt. Er zat ooit een sterretje in maar die is reeds gerepareerd. Het is echter nog steeds wel de originele ruit vanuit de fabriek.
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
dit had ik ook in een van mijn oldtimers.
dit was toen de oorzaak dat de ruit al 34 jaar oud was.
mischien is de ruit een x vervangen door een exemplaar van kwikfit!
Kwitsjit…
Ik zou voor een originele ruit gaan,
Ik heb heel vaak “problemen” gezien met imitatie ruiten, vooral bij nieuwe autos met camera’s of projectie van snelheid op het raam.
 
Ja precies. Ik zie wel aan de ruit dat hij origineel is, dus zou niet weten hoe het komt. Het is zomaar op komen zetten... Ik zal de dealer ff vragen. Dank voor de hulp allen!
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Het raamrubber sluit niet meer goed aan hierdoor kruipt er vocht tussen de lagen van de gelaagde ruit en dat veroorzaakt de zogenoemde melkvlek. Controleer zover als mogelijk of er onder het raamrubber roest in de sponning zit.
Edit: Ik zie dat de ruit gekit is en niet in een rubber zit. Wat is die bruine rand in de hoek van de ruit? Zijn je afwaterkanalen open en schoon?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TSI 180 PK GTI DSG7 Carbon edition 
Lol @ @De Don alle goede bedoelingen van je, maar raamrubbers bij voorruiten is al erg lang geleden..

Dit fenomeen heet decollage, kun je verder niets aan doen om tegen te gaan, lijmlaag tussen het glas waar vocht tussen komt. Als je het echt opgelost wilt hebben moet je een nieuw voorruit, maar garantie ga je zeker niet krijgen via de dealer.. Het kan verder nog geen kwaad op dat kleine stukje wat je nu hebt.
 
Lol @ @De Don alle goede bedoelingen van je, maar raamrubbers bij voorruiten is al erg lang geleden..

Dit fenomeen heet decollage, kun je verder niets aan doen om tegen te gaan, lijmlaag tussen het glas waar vocht tussen komt. Als je het echt opgelost wilt hebben moet je een nieuw voorruit, maar garantie ga je zeker niet krijgen via de dealer.. Het kan verder nog geen kwaad op dat kleine stukje wat je nu hebt.
Thanks. Dealer geeft inderdaad dit als reden aan. Hoeft niet vervangen te worden, gezien het niet verder stuk kan gaan. Ik ga even bij de verzekering peilen of ik een nieuwe ruit mag :) Uiteraard dan wel een officiële VW-ruit :)
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Ik heb gebeld met de verzekering. Het blijkt dat ik het alleen zou kunnen laten vervangen bij de bij hen aangesloten reparateurs, zoals Carglass. Echter, ik ben bang dat zij geen officiële Volkswagen-ruit zullen gebruiken. Kan dit problemen opleveren eventueel?
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Ik heb gebeld met de verzekering. Het blijkt dat ik het alleen zou kunnen laten vervangen bij de bij hen aangesloten reparateurs, zoals Carglass. Echter, ik ben bang dat zij geen officiële Volkswagen-ruit zullen gebruiken. Kan dit problemen opleveren eventueel?
Nee, ik heb ook een tijdje terug door carglass mijn voorruit laten vervangen bij de 6C, niets mis mee.
 
Volkswagen  Polo  - 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!