Ramen buitenkant beslagen

Goedenavond,

Ik heb een vraag. De buitenkant van mijn zijruit en voorruit van mijn Polo 6R 2015 beslaan sinds gisteravond. Er zit condensvorming aan de buitenkant, niet aan de binnenkant. Bij open en sluiten van raam is het even weg, maar zie je het in een mum van tijd weer tevoorschijn komen.

Ik heb de airco met dit weer op zijn koudst staan. Kan het zo zijn dat door de airco en met dit warme, vochtige weer, de ramen aan de buitenkant beslagen raken? Of is dit een lek van de ruiten?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • auto2.jpg
    auto2.jpg
    171 KB · Weergaven: 8
  • auto1.jpg
    auto1.jpg
    151.8 KB · Weergaven: 8
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Het beslaan van je ruiten aan de buitenkant ontstaat omdat je airco "te koud" hebt staan. Ik weet niet hoe koud die kan, maar als die op 18 graden staat en het is buiten 29 graden, zullen je ruiten aan de buitenkant beslaan. Geadviseerd wordt dat het temperatuurverschil tussen binnen/buiten max. 5 graden te houden. Lijkt mij ook niet gezond als je uit een auto stapt die 18 graden is en het is buiten 29 graden. Los van het feit dat je airco continu maximaal daar voor zou moeten werken. Dat die ene ruit beslaat zal ook komen omdat je ventilatierooster recht op de ruit gericht zal staan, i.p.v. naar boven of het midden van je auto.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!