Radiostation logo's Discover Media

Cruz

Bekend lid
883
315
72
Ik zag dat je op de site van VW de Radio stations logo's kan d.l. en installeren op de Discover media via een SD kaart.
Alleen kom ik er niet helemaal uit of dit voor de FM-Radiostations is of voor de DAB radio stations? Want klopt het dat DAB automatisch de logo's binnenhaalt? Ik krijg mijn auto pas vrijdag en ik geen ervaring met DAB vandaar mijn vraag :)
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Dat DAB automatisch logo's binnenhaalt klopt inderdaad, er zit een zeer beperkte data transport functie in het DAB+ protocol waardoor deze (langzaam) door de radio worden toegevoegd. Voor legacy FM weet ik niet hoe je ze kunt toevoegen helaas.
 
VW  Polo AW Highline R-line 95pk  1.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Gewoon een mapje op de SD-kaart aanmaken waar de navigatie kaarten opstaan. En daar alle radio station logo's inzetten(wel de 7zip bestand uitpakken). Als je vervolgens een FM-zender selecteert zoekt ie automatisch de desbetreffende logo.
 
Laatst bewerkt:
.  .  . 
DAB+ pakt automatisch het logo maar daar heb je geen logo's voor nodig op een SD kaart, voor FM kan je ze koppelen of doet die dit tegenwoordig automatisch? volgens mij moet je namelijk bij FM vertellen waar je de logo's kan vinden op de sd kaart aan de radio
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Jammer, vind het een mooi ding, maar ergens valt hij me toch tegen met die functies die allemaal niet kunnen. Dankje wel voor je reactie Franklin !
Ik heb m ook willen aanschaffen!
Maar ik luister hoofdzakelijk radio.
En de radio op deze rcd is niet de beste.
Ik wacht rustig tot de prijzen van de discover media mib2 pq betaalbaar worden.
Dan koop ik deze. Daarin zit alles goed werkend.
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jorie
bij DAB+ komen idd de zenderlogo's er vanzelf normaal op.
wel heb ik twee zenders waar de logo's er niet op komen, wel te verstaan op mijn MMI komt alles mooi binnen maar op mijn AID komen deze er niet op (Tomorrowland-one word radio, en NRJ)
vraag me af hoe dit zou komen.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Gave radio zenders jammer dat ik deze niet in NL kan ontvangen. Wel via Android auto en mytuner.. via je mobiel internet.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!