Radio s storen als de auto gestart is.

Beste leden,


Ik zit met een probleem, eigenlijk alle radio s die ik ooit in mijn 6r ingebouwd heb die storen zodra ik ga rijden. Ik heb al 4 antenne geprobeerd.

Heeft er iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Ik lees bij andere merken dat het wel eens met de dynamo kan zijn.

Alvast bedankt groeten brian
 
volkswagen  polo 6r  1.2 tsi 
Toevallig aftermarket radio?
Er zit een antenne versterker in de auto, als je een verloopstekker op de originele stekker zet kan deze zorgen dat een draad niet word voorzien van spanning waardoor je dus geen antenne versterker heb.

Ik zou eerst goed kijken of je antenne voet en dergelijke nog in orde zijn ipv direct een dynamo te vervangen.
De antenne voet kan van binnen ook nog wel eens kapot gaan(hier zit de versterker in)
Ook zit er een versterker bij de achterruit een klein zwart langwerpig ding die met een draadje op de achterruit gesoldeerd zit
 
Hoi Robin,

Ik heb zowel de orginele radio als een afther market er in gehad. Meerdere antennes orginele geprobeerd en de kabel doorgemeten. Daar vind ik nergens een probleem. Ik heb de versterker orgineel in de antenne op het dak zitten.

Ben er ongeveer 5 jaar mee bezig, niet constant maar wel vaak. Heb zelfs nieuwe antenne getrokken met versterker en dat hielp ook niet.

Gr Brian
 
volkswagen  polo 6r  1.2 tsi 
Dit zal jouw probleem niet oplossen maar wellicht stoort er iets op de lijn.

Zo stoort de radio van de polo 6c van mijn werk zodra de achterruit verwarming wordt aangezet. Ik ken iemand met een Ford Focus uit 2020 waarbij de radio stoort zodra hij het rempedaal intrapt
 
Volkswagen  ID3 First Max  58 kWh / 204 pk 
Dit zal jouw probleem niet oplossen maar wellicht stoort er iets op de lijn.

Zo stoort de radio van de polo 6c van mijn werk zodra de achterruit verwarming wordt aangezet. Ik ken iemand met een Ford Focus uit 2020 waarbij de radio stoort zodra hij het rempedaal intrapt
Mijn Toyota Aygo stoort ALTIJD.... er hoeft maar een vogel voorbij te vliegen en BAM stoort.

Overigens had mijn Polo t zelfde in t begin: storende radio. Ik heb toen via het "hiddenmenu" van de originele radio de antenne status kunnen opvragen. Bij mij ging alles via de RNS-antenne in de kofferklep. Bleek dat mn antennevoetje kapot was. Deze vervangen en het probleem was opgelost bij mij!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!