Racechip RS

Gisteren heb ik dan eindelijk mijn pakket in ontvangst mogen nemen met de Racechip RS erin. Aansluiten was even zoeken maar het was gelukt binnen 15 minuten.
Ik weet dat dit geen echte chiptuning is wat ik wel liever had maar dat is een no go omdat de auto een lease is dat ik elk jaar moet omruilen en af en toe naar de garage moet brengen. Om dan elke keer als ik naar de garage ga het te herstellen naar originele waarde om het daarna weer te tunen kost mij teveel. De racechip RS kostte 270 euro. Ook als ik van auto wissel moet ik weer de volle prijs betalen terwijl je met de racechip 100 euro kwijt bent per autowisseling.

De racechip heb ik probleemloos aangesloten en het geeft ook geen foutmeldingen. Ik heb de bluetooth variant gekocht en heb stand 6 gekozen om te testen of het soepel loopt. Zo niet moet je het telkens een standje lager zetten totdat het soepeltjes loopt. Bij mij was stand 6 perfect.
De auto is volgens racechip van 95pk naar 119pk gegaan. (ik heb zelf geen dyno dus ik kan het niet testen of dat waar is)
Echter merk ik het verschil wel echt tijdens het rijden. Hij trekt gewoon wat sterker op en de acceleratie op de snelweg is er ook op vooruit gegaan. voorheen als ik iemand wou inhalen die 100 reed waar je 130 mag duurde moest ik terugschakelen naar de 4e versnelling om "Sneller" voorbij te gaan. Nu kan ik gewoon in de 5e versnelling blijven bij het inhalen. Als ik terugschakel naar de 4e geeft het een stuk meer kracht dan zonder de chip.

Je 0-100 zal er niet veel op vooruit gaan maar gewoon de extra pk's maakt het rijden leukerIMG_20191205_183733__01__01.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20191205_183733__01.jpg
    IMG_20191205_183733__01.jpg
    1.6 MB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk - Racechip 119pk 
Mmm, dat is heel mooi, waar heb je die racechip vandaan? en is hij een beetje makkelijk te installeren en in te stellen, maar 25 pk meer voor 100 euro is wel interessant
 
Volkswagen  Volkswagen Polo AW Highline 1.0 TSI 95 PK Chuning 140 Pk 240 Nm  1.0 TSI | 70kw 
Opzich een prima oplossing idd die race chip! vriend van mij had hem in zn M135i en die werd er idd behoorlijk sneller van.

Over het terug zetten van tuning als je naar de dealer gaat wil ik je nog even zeggen dat dit echt geen nut heb en de dealer gewoon ziet wat er gebeurd is.
Die kunnen gewoon zien hoe vaak de software geflasht is, dus terug zetten kan je doen maar heeft echt geen nut
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Leuk, ik heb zelf een tijdje geleden wat thuisonderzoek gedaan naar powerboxen. Wel doen, niet doen, welke zijn goed etc. Ik heb uiteindelijk ook gekozen voor Racechip en ben er erg tevreden over.

Ik heb een wedstrijdje gedaan tegen een gechipte 1.0 TSI 95 PK, daar was ik iets sneller :mrgreen: Hij had een DSG, ik handgeschakeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robster
Mmm, dat is heel mooi, waar heb je die racechip vandaan? en is hij een beetje makkelijk te installeren en in te stellen, maar 25 pk meer voor 100 euro is wel interessant

Het was niet 100 euro maar 270 euro om de device te kopen. 100 euro voor het herconfigureren. Ik zal het duidelijker aangeven in de post

De racechip heb ik via de officiële website van racechip gekocht.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk - Racechip 119pk 
Ik zou naar VAG techniek of JD engineering gaan. Zie de websites. Wat DSG er mee te maken heeft is me niet duidelijk
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!