Raar geluid na vervangen distributieset.

Na vervanging van distributieriem set + multieriem & waterpomp hoor ik een apart geluid.
Ik hoor het alleen als de auto stationair draait.
Als ik wegrijdt hoor ik het niet.
Het lijkt net een zoomend geluid maar dat is het ook niet helemaal. Het klinkt alsof er een tweede motor geluid hoorbaar is over de originele motor geluid heen alleen dan wat hoger frequentie. (Niet fluitend of tikkend of ratelend)
Als ik motorkap open hoor ik het niet.
Ik hoor het alleen als ik achter stuur zit.
Iemand een idee of dat normaal is?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Diesel Bluemotion 
Als extra informatie: als de auto in zijn 1 staat en ik rijd weg, dan hoor totaal niks meer enkel motor geluid zelf.
Riem is nog pas geleden geplaatst misschien is het een kwestie van tijd? Ik heb maar 100km op teller staan staan na vervanging.
Ik begin een beetje aan mijnzelf ook te twijfelen. Misschien was dat geluid al eerder aanwezig maar na vervanging begin ik extra op te letten.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Diesel Bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!