Raar geluid met optrekken

Beste leden,

Ik heb een tijdje al een raar geluid dat mijn auto maakt met het optrekken en als mijn auto onder druk staat (bijvoorbeeld bij het optrekking op een helling).

Hij maakt overigens ook alleen dit geluid als hij in een versnelling staat.

Ik heb een filmpje gemaakt van het geluid. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? De garage zegt dat het aan mijn multiriem ligt en aan de multiriem spanner.

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo  1.4 TSI BLUEGT 
Wellicht een optie om de auto op een brug te zetten, de voorzijde (aandrijving) vrij laten maken, motor aan en dan kijken waar het geluid vandaan komt. Kan diverse oorzaken hebben, o.a. koppeling, distributie, aandrijfas, noem maar op.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
aangezien het alleen is wanneer de auto in de versnelling staat, kan je wat mij betreft de multiriem en spanner wel vergeten.



dus blijft over homokineet, tripode, druklager etc, eigenlijk alles binnen de aandrijf lijn.
is het een handbak? kan je het geluid ook maken door te spelen met je koppelingspendaal?
of moet de auto rijden voordat het geluid komt.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
aangezien het alleen is wanneer de auto in de versnelling staat, kan je wat mij betreft de multiriem en spanner wel vergeten.



dus blijft over homokineet, tripode, druklager etc, eigenlijk alles binnen de aandrijf lijn.
is het een handbak? kan je het geluid ook maken door te spelen met je koppelingspendaal?
of moet de auto rijden voordat het geluid komt.

Het is een automaat, het maakt alleen geluid als hij in Drive staat en ik gas geef.

De volkswagen dealer zei dat het de riem was. Hij staat nu op de brug bij de VW dealer.
 
Volkswagen  Polo  1.4 TSI BLUEGT 
dat zou ik gek vinden, de riem draait namelijk altijd.
dus dan zou het geluid altijd te horen zijn, en niet alleen wanneer hij is zijn drive staat.

maar goed, hoop dat het straks weg is als ze de riem en spanner vervangen
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
oke, dan was het dus toeren afhankelijk, en had ''dat hij in de versnelling stond er niks mee te maken''
aka ook gas geven in neutraal had het geluid op geleverd.

dus idd dan klop hun diagnose, en mooi opgelost
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!