Raam niet meer open en dicht

Beste mypolo leden,

Ik heb zojuist iets heel raars meemgemaakt ik deed me raam open vervolgen wou ik hem weer dicht doen.
Opeens hoorde ik een knap toen kreeg ik heb nog 1 keer dicht en nu wil die niet meer open of dicht.
als ik hem open wil doen hoor ik geratel en het zelfde als ik het knopje omhoog doe.
heeeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn.
en is het moeilijk om me deurpaneel uit elkaar te halen om een kijkje te nemen ?

alvast bedankt.

mvg,

Barry
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Korsser
ik heb nu precies het zelfde probleem alles licht al los maar ik kom heel moeilijk bij die staalkabels ik kan wel zien dat ze echt stuk zijn dus nu moet ik dat ook hebben
maar hoe ga ik dat ooit weer in de deur monteren ?
 
Zojuist het zelfde probleem met mijn bluemotion. Geratel en gekraak bij het bedienen van de elektrische ramen. Raam gaat niet meer open en dicht. Hoeveel werk is het om dit te vervangen? Ik las ook ergens dat er een airbag sensor zit waardoor eerst de accu losgekoppeld moet worden om een airbag storing te voorkomen? Iemand advies om dit zelf te doen?
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 tdi 
Ben op dit moment bezig en heb de kappen los. Het motortje is er af maar hoe kom ik nu bij het mechanisme? Achter dat zwarte van benniez foto?
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 tdi 
Zwarte plaat moet er ook uit. Zit gewoon geklikt, eerst alle kabeling uit de gleufjes halen en de gele fiche losschroeven da trek je die plastieke plaat.

Kleine plastieke ronde plaat moet er ook uit. Dan doe je de ruit wat naar beneden tot je aansluiting ziet waar mechanische op de ruit vasthangt en schroef je los. Dan duw je de ruit helemaal naar boven zodat je plaats hebt om te werken.
Dan los je die 4 zwarte moertjes.
 
Ah mooi bedankt voor de tips! Ik heb het voor elkaar gekregen. Beetje gepruts om de geleiders goed op de plek te krijgen maar toch. Heb tussendoor nog foto's gemaakt voor de mensen die dit probleem ooit tegen komen

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    632.2 KB · Weergaven: 132
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  polo 6r  1.2 tdi 
vandaag heb ik het zelfde probleem meegemaakt met mijn polo 6r van aug 2010, bij het openen van het bestuurders raam hoorde ik eerst knak en daarna gerammel van kapotte staalkabels. gelukkig ging het nog een keer dicht tijdens dit probleem. ik hoor het electrische draaimechanisme wel draaien maar het raam gaat nu niet meer open of dicht want hoor denk ik dan dat het staalkabels gebroken is of van zijn plaats af is. heb dit een keer eerder meegemaakt met een vw golf.
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
raammechanisme kost ongeveer nieuw 40 euro zonder electromotor en moet ik dus deze hebben zonder elektromotor want deze hoor ik nog draaien. ofnie ?
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Als je de elektromotor hoort draaien mag je er vanuit gaan dat die gewoon goed is en heb je alleen het raammechanisme nodig. Op Google staat wel beschreven dat de Volkswagen raammechanismen het vaker begeven
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 tdi 
afgelopen weekend heb ik mijn raammechaniek linker portier vervangen..bij Van Gunnewiek een raammechanisme besteld voor 50 euro
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!