Problemen met de mijn volkswagen module en app. hulp gevraagd!

Beste allemaal,

Ik ben nieuw hier en kijk er naar uit om hier mijn bijdragen te kunnen leveren en om natuurlijk ook zelf de nodige informatie hier te vergaren.
(NOTE: wel jammer te merken dat ik zo enthousiast ben en een Beheerder mijn eerdere eigen Topic hier hierover zonder pardon eraf gooit omdat ik in een Topic van iemand anders ook EEN DEEL van dit verhaal had gezet, juist om anderen inzicht te geven/te helpen dus... majah.. DIE HEB IK INMIDDELS ZELF VERWIJDERD anders mag ik schijnbaar geen eigen Topic hebben hierover. Dus is nu dus geen 'dubbele post' meer. Zou graag in contact komen met de betreffende beheerder, dank)

Mei 2015 heb ik de Volkswagen Polo 6C GTI nieuw aangeschaft. Wat een auto, geweldig!
Ik heb deze full-option gekocht, alleen de lederen bekleding achterwege gelaten, want dan mis je de typerende 'Clark' bekleding.
Na de nodige elektronische probleempjes te hebben laten verhelpen bij de dealer is het een auto naar mijn hart!!

Helaas miste ik de Mijn Volkswagen Module. Deze heb ik er enkele dagen geleden in laten zetten bij de dealer.
Nu heb ik eigenlijk 2 vragen aan alle andere Mijn Volkswagen Module en App gebruikers, namelijk;

1: Als ik in de app in het snelmenu linksboven op het instellingen icoontje klik(tandwieltje) > naar beneden scroll > klik op: 'Mijn abonnementen' dan staat er het volgende:
Mijn Volkswagen: INACTIEF
Ritregistratie: INACTIEF


Nu snap ik dat de Ritregistratie apart aangekocht dient te worden voor €99, maar de Mijn Volkswagen hoort toch echt op actief te staan.
Als ik dan onderaan klik op: 'Beheer abonnementen' linkt de app naar de Mijn Volkswagen Connectedview website.
Hier staat het volgende:
Connected Car: VERLOPEN VOOR: (gevolgd door kenteken)
Ritregistratie: KOPEN

Ik vraag mij af of dit ook zo staat bij jullie in de app en op de website?
De app werkt wel naar behoren lijkt het.
Mijn Dealer en Volkswagen Nederland kunnen hier geen sluitend antwoord op geven.

2: In de app staat onder het kopje 'Mijn Polo' alles op groen behalve de bandenspanning, die staat op grijs.
Als ik erop klik staat er: "Niet beschikbaar" "Bel mijn dealer" "Maak online een afspraak"
Het lijkt er dus op dat de app de status van de bandenspanning niet ontvangt terwijl er wel elektronische bandenspanningscontrole in mijn Polo aanwezig is.
Hebben meer mensen dit? En weten jullie waar dit door komt?

Ik zal screenshots van de app en website bijvoegen.
Stel het enorm op prijs als mensen mij kunnen en willen helpen!
Mijn welgemeende dank!

Groeten,
Ben

App.jpg IMG_7032.JPG IMG_7033.JPG IMG_7034.JPG
 
Volkswagen  Polo 6C GTI  1.8 TSI 192pk 
Vandaag opgemerkt dat de app ook niet aangeeft bij mij als de auto op de handrem staat. Dit zou wel moeten volgens de specificaties. Hebben ook dit meer mensen?

Dank!
 
Volkswagen  Polo 6C GTI  1.8 TSI 192pk 
Beetje jammer dit @benniebjw ... zelf wel vragen om hulp maar wanneer anderen (ik) vraag om info reageer je niet.

Beste GertJan,

Ik wacht ook netjes op reacties, niet iedereen heeft altijd meteen tijd. Zeker niet als ze op vakantie zijn, zoals ik nu.
En trouwens, ik heb al meerdere Hulp verleend in mijn korte lidmaatschap van dit forum.

(GertJan had elders gevraagd wat mijn dealer is, ik plaats hier het antwoord en op de plek waar hij de originele vraag stelde. Word dus een soort van 'dubbele Post' omdat Gertjan hier vraagt naar een antwoord op zijn vraag die hij elders heeft gesteld)

Ik maak mijn Autodealer liever niet bekend, dit omdat ik geen onenigheid met mijn dealer wil omdat deze dan misschien overspoeld gaat worden met telefoontjes van mensen uit het hele land met het 'spookspiegels' probleem. Ik reken op je begrip. Volkswagen Nederland kent het probleem.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C GTI  1.8 TSI 192pk 
  • Leuk
Waarderingen: crosspoloTSI en GertJan
by the way, ik ben de beheerder die de dubbele posten verwijderd heeft.
ik heb geen MQB platform dus geen app, kan je inhoudelijk niet helpen.

Dank voor het laten weten. Vond het erg balen inderdaad dat mijn eigen Topic, waar ik tijd in had gestoken, opeens was verdwenen. Ik had inderdaad een stukje elders ook staan om de mensen in dát Topic ook te helpen. Maar ik snap de regels nu. Dank!
 
Volkswagen  Polo 6C GTI  1.8 TSI 192pk 
Heb geen idee of je al antwoord heb op je vragen. Sind 9 september heb ik ook de module in laten bouwen in mijn Polo GT ( na ongeveer 1 jaar te hebben gewacht). Het aanmelden door de dealer van de module heeft lang geduurd volgens zijn zeggen. Na veel heen en weer mailen tussen de dealer en Pon is de aanmelding gelukt. Mijn ervaring tot nu toe. De module is actief tot 9-9-2018 (hetgeen klopt)
Voor wat betreft de bandenspanning die wordt bij mij ook niet aangegeven heb daar geen melding over gemaakt. Voor wat betreft de handrem, dat zou volgens mijn dealer na contact met Pon aleen gelden voor auto,s met elektronische handrem (Hadden ze wel eens in hun advertentiemateriaal kunnen zetten). Dan voor wat het bewegingsalert betreft dat werk voor geen meter. Voor ik naar bed ga kijk ik op de app of de auto afgesloten is (slotje) en in de morgen blijkt elke keer weer dat het slotje open is echter geen bewegingsalert ontvangen (logisch). De auto blijkt na controle gewoon op slot te staan op dezelfde plaats. Kon zijn dat alles erg gevoelig staat. Heb een voor een afgevinkt
Het voertuig gaat rijden
Verplaatsing bij contact uit
Echter elke morgen en soms ook midden op de dag slotje open. Als laatste heb ik gecontroleerd
De deuren worden geopend
Ook hierbij elke ochtend slotje open en ook af en toe midden op de dag.
Heb nu het totale bewegingsalert uitgevinkt en zal de komende weken eens kijk of het slotje nu dicht blijft.
Dus vooralsnog geen bericht bij bewegingsalert. Het enige wat goed werkt is de plaatsbepaling, actieradius en hopelijk de andere zaken
accus etc.
De GPS module van 32 euro die ergens in mijn auto ligt geeft in ieder geval aan wanneer mijn auto weg rijdt (geofence).
Mocht het zo blijven (onbetrouwbaar) dan was het in ieder geval weggegooid geld.
 
Volkswagen  Polo GT  1.4 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: DeeOow
Ik heb vorige week ook een "mijn volkswagen app" module in laten bouwen (Polo 6C GP Aug. 2015). Inderdaad ook geen bandenspanning en handrem melding. Jammer want het zijn toch essentiële zaken om te weten! En ja, dat hadden beter ook eerder gemeld kunnen worden. Verder werkt het tot nu toe prima.
 
Volkswagen  Polo 6C GP  1.2 TSI 90pk 
Hoe de app werkt, geen idee. Wat ik wel weet is dat de Polo geen directe metingen doet over bandenspanning maar slechts een indirecte meting, op basis van de verschillen tussen de omwentelingssnelheden van de vier verschillende wielen.
Ook in dat geval zou hij de laatst gemeten status weer moeten geven lijkt mij ...
 
De auto kan alleen bepalen of de banden ongeveer volgens calibratie zijn (wat gebeurt als je de TPMS knop indrukt) of niet. Komt er, als de bandendrukfout op het dashboard verschijnt, niet ook een dingetje in de app?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
Ik heb vandaag de module in laten bouwen, ook bij mij wordt de bandenspanning niet aangegeven.
Lijkt er dus op dat dit niet incidenteel is.

Is er een Polo bezitter bij wie het wel aangegeven wordt?

Heeft al iemand bij wie het niet aangegeven wordt contact gehad met de dealer en/of PON?

Hier heb ik wel de bandenspanning (6R 1.6 TDI)., alleen remblokken en oliepeil zijn bij mij grijs in de App; ging er vanuit dat dit gewoon niet supported is.

IMG_8254.PNG
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!