PROBLEEM: Polo 6R 2010 Comfortline RNS315 + externe BT module

Hallo allemaal,

Momenteel ben ik bezig met het upgraden van de polo 6R van mijn vrouw, maar het wil allemaal niet echt lukken. Veel forums van dit onderwerp al doorgespit, helaas geen soortgelijke situatie gevonden, vandaag dit topic.

Ik heb een RNS315 gekocht met externe BT (Novero HT5) module. Als aanvulling heb ik de kabelboom, gps antenne en microfoon aangeschaft, zodat het geheel zou moeten werken, althans dat dacht ik.

Alles is aangesloten en werkt. Behalve de Bluetooth. Zodra ik op media druk, krijg ik de melding “geen medium beschikbaar”. Zodra ik er een AUX kabel in stop, kom ik in het media menu waar ook de BT staat, maar die ik licht gekleurd, dus niet te selecteren.

Zelf denk ik dat het probleem zit in het ontbreken van een multifunctioneel stuurwiel en de benodigde MFD. Hierdoor is er via het MFD dus niets in te stellen of te activeren. Ook heb ik zelf al met VCDS gekeken, daar heb je enkel de optie voor het activeren van de INTERNE BT module.

Kan iemand mij de gouden tip geven om het wel werkend te krijgen, of is dit een gebed zonder eind en gaat dit nooit werken?

Zou een RNS315 met interne BT wel gaan werken? Of gaat niets werken, aangezien ik het MF stuur niet heb icm het juist MFD?

Ik hoor jullie adviezen graag!

Groetjes Marvi
 
Niet elke 315 heeft interne BT

alle HT-X modules zijn een beetje gaar, je moet eigenlijk een UHV hebben, dat is een goede.

Polo heeft geen MFA dus een stuurtje zou er ook niet aan bijdragen dan
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Niet elke 315 heeft interne BT

alle HT-X modules zijn een beetje gaar, je moet eigenlijk een UHV hebben, dat is een goede.

Polo heeft geen MFA dus een stuurtje zou er ook niet aan bijdragen dan
Oké, als ik z’n ding aanschaf, gaat het dan wel werken? Gezien ik het probleem blijf houden dat ik niets via het stuur kan invoeren mbt dit phone functie etc
 
Mijn Polo heeft inderdaad ook geen knopjes op het stuur en had wel bluetooth met de ehh RNS310 Maar als ik zoek op die Novero HT5 module dan krijg ik volgens mij dat kastje wat voor bij de passagiersstoel zit? Dat is toch niet voldoende? Ik heb namelijk ook zo een wannabe nokia 3310 houder naast de radio zitten waar je een module in moet klikken. Zonder die module is er ook geen BT actief. @dov weet wel wat ik bedoel.

Edit: zie afbeelding.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2023-01-30 220236.jpg
    Schermafbeelding 2023-01-30 220236.jpg
    69.8 KB · Weergaven: 9
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Mijn Polo heeft inderdaad ook geen knopjes op het stuur en had wel bluetooth met de ehh RNS310 Maar als ik zoek op die Novero HT5 module dan krijg ik volgens mij dat kastje wat voor bij de passagiersstoel zit? Dat is toch niet voldoende? Ik heb namelijk ook zo een wannabe nokia 3310 houder naast de radio zitten waar je een module in moet klikken. Zonder die module is er ook geen BT actief. @dov weet wel wat ik bedoel :)
Is een RNS315 met internet BT module dan de oplossing? Want dan gaat dit spul direct op marktplaats :)
 
Goedkoopste en makkelijkste is dan misschien boel inderdaad weer verkopen en een radio aanschaffen bij @dov daar zit het wel in denk ik? Ik zelf heb een android radio met ingebouwde mic en bluetooth etc. (mic build in is wel bagger)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Kan je dan niet zo’n Ali ding eraan maken voor een paar euro? Heb dat zelf ook een tijdje gehad om BT muziek te streamen totdat ik overstapte naar een andere radio.

Edit; foto toegevoegd.
1675115608938.png
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!