POLO MK6 2018 HIGHLINE R-lINE - LEVERTIJD ???

Beste allemaal,

Ik heb afgelopen december 2017 de nieuwe polo besteld in limestone gray. met r-line pakket en het een en ander aan opties (zie foto's) echter kan mijn dealer totaal niks vertellen over de levertijd. en wanneer deze te verwachten is. Nou is mij wel verteld dat de productie van de R-LINE in week 10 zou beginnen maar meer info heb ik niet....

Laats werd ik zelfs gebeld of ik de kleur wilde wijzigen i.v.m. de extreem lange levertijd voor de limestone gray kleur. (deze zou eigenlijk alleen op een GTI geleverd worden) na overleg aangegeven dan maar voor white silver te gaan en er vrede mee sloot. Week later een mail ontvangen van de dealer dat een kleurwijziging nier meer kon omdat als we gaan veranderen het NOG langer zou gaan duren aldus de importeur....

Mijn vraag daarom... heeft er iemand ervaring met het bestellen van een nieuwe auto bij VAG?
En kan iemand mij vertellen hoe lang ik dan ongeveer zou moeten wachten of is daar echt geen touw aan vast te knopen?

bedankt voor jullie hulp!
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    56 KB · Weergaven: 261
  • 2.jpg
    2.jpg
    42.3 KB · Weergaven: 260
  • 3.jpg
    3.jpg
    20.6 KB · Weergaven: 238
  • 4.jpg
    4.jpg
    20.4 KB · Weergaven: 249
  • 5.jpg
    5.jpg
    21.9 KB · Weergaven: 212
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line  1.0 TSI 95pk —> stage 1 + VAGTechniek 148PK 
Op 13 januari bij de dealer een Polo besteld. Op 16 januari een mail met de prognose voor de aflevering: week 18. Op 1 maart een mail met de mededeling dat de auto wordt gebouwd in week 13. Vandaag een mail met het verheugende nieuws dat er aan het samenstellen van de auto is begonnen.

Maar ja, het is geen R-line....

Ik heb het gevoel dat jouw dealer je aardig in de steek laat.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
  • Leuk
Waarderingen: JJohn
Op 13 januari bij de dealer een Polo besteld. Op 16 januari een mail met de prognose voor de aflevering: week 18. Op 1 maart een mail met de mededeling dat de auto wordt gebouwd in week 13. Vandaag een mail met het verheugende nieuws dat er aan het samenstellen van de auto is begonnen.

Maar ja, het is geen R-line....

Ik heb het gevoel dat jouw dealer je aardig in de steek laat.


Ik ook als ik zie hoe netjes jij ge-update wordt... :(

Alvast veel plezier met je nieuwe auto!
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line  1.0 TSI 95pk —> stage 1 + VAGTechniek 148PK 
Goedeavond

Ik heb ook de nieuwe Highline besteld begin december
Maar ik hoop dat ik hem krijgt week 16 a17
En hij is al 2 keer verlengt ivm de levertijd
Maar ja denk maar zo des te jonger is m n nieuwe auto
En alvast veel veilige kilometers ermee ;);)
 
Volkswagen  Polo Highline  TSI 1,0 DSG 7 
Week 34!?.... ook een R-Line toevallig ??

Nee, een een Highline met deze specificaties:
Motor: 1.0 TSI 70kW/95pk 7 versnellingen DSG
Kleur: Deep Black
Velgen: 'Pamplona' Adamantium Dark, 17 inch lichtmetaal
Opties:
Executive pakket
Advance pakket
LED pakket
Style pakket
Model- & motoraanduiding op achterklep laten vervallen
Zijruiten achter en achterruit getint, 65% lichtabsorberend
Achteruitrijcamera (Rear View)
Digitaal intrumentenpaneel (Active Info Display)
Panoramaschuif-kanteldak, elektrisch bedienbaar
Parkeerassistent (Park Assist)
Spiegelpakket
Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel (Keyless Access)
XDS sperrdifferentieel
Dodehoeksensor (Side Assist) met uitparkeerassistent
Proactieve inzittendenbescherming (Pre-Crash)
Licht & zichtpakket
Winterpakket
High-end geluidsysteem Beats®
Telefoonvoorbereiding Comfort
 
@ Juriaan:

Man, ik lig bijna in coma. Ben je werkelijk doorgeschoven naar week 34??? En ga je daar genoegen mee nemen? Ik vind het te zot voor woorden, zou de auto afbestellen. (Aangetekende brief naar je dealer, maar je moet hem wel eerst een redelijke termijn geven om met de door jou bestelde Polo op de proppen te komen).

Het kan natuurlijk ook zijn dat je de Polo heel erg graag wilt hebben en bereid bent vele maanden te wachten. In dat geval zeg ik: petje af voor je geduld.

Mooie lijst met opties trouwens!
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
Je zal toch rekening moeten houden met een levertijd van minimaal 12-16 weken.

Ik heb begin februari geinformeerd bij VW Muntstad voor een 1.0 TSI 95pk Higline met R-line pakket. Zij gaven toen aan dat de levering van de Polo Higline met R-Line pakket langer zou duren t.o.v. een reguliere Highline.

Bij Audi Muntstad vertelden ze dat zij voertuigen alvast bestellen en naderhand wijzigingen doorgeven aan de fabriek als ze een voertuig verkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rambo1996
Ik heb op 2 december een highline met r-line exterieur besteld. Is deze week bij de dealer aangekomen en mag hem 6 april ophalen. Big Grin
Vandaag alvast bij de dealer langs om te kijken.

Wel erg balen dat het voor sommigen zo lang duurt.
 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
@ Juriaan:

Man, ik lig bijna in coma. Ben je werkelijk doorgeschoven naar week 34??? En ga je daar genoegen mee nemen? Ik vind het te zot voor woorden, zou de auto afbestellen. (Aangetekende brief naar je dealer, maar je moet hem wel eerst een redelijke termijn geven om met de door jou bestelde Polo op de proppen te komen).

Het kan natuurlijk ook zijn dat je de Polo heel erg graag wilt hebben en bereid bent vele maanden te wachten. In dat geval zeg ik: petje af voor je geduld.

Mooie lijst met opties trouwens!

Ja gister nog gecheckt. Staat nog steeds op week 34. Zijn een hoop problemen met de WLTP verbruiktest.
Als ik m'n dealer mag geloven schuift er enorm veel op in de productie van Volkswagen.

Volgende week krijg ik uitsluitsel over de levering, heb al aangegeven dat ik hem uiterlijk in juni wil hebben en niet ga wachten tot augustus (of misschien nog wel veel langer).
 
@ FireFly:
6 april ophalen. Dat klinkt goed!

@ Juriaan:
Zo zou ik het ook hebben gedaan denk ik. Bij je dealer aangeven in welke maand je de Polo wenst te zien en anders maar helemaal niet. Vier maanden wachten is toch wel het maximum. Heb je al een scenario voor het geval het met de Polo niet gaat lukken?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!