Polo heel stug na verhogen schroefset

Hey!

Ik heb me polo van het weekend een grote beurt gegeven en we hebben ook gelijk de schroefset een stuk omhoog gezet.
Hij staat nu een stuk hoger alleen de vering is heel minimaal geworden.. (zit te stuiteren als een gek)
Nu willen we hem morgen weer verlagen zodat ie meer vering heeft maar mijn vraag is:

Hebben we wat verkeerd gedaan met het verhogen of is dit normaal met een schroefset?

Alvast bedankt!
(bijgevoegd: een foto van de schroefset)
 

Bijlagen

  • Foto 10-09-16 16 04 40.jpg
    Foto 10-09-16 16 04 40.jpg
    793.5 KB · Weergaven: 45
Volkswagen  Polo 6n2  1.0 MPI 
Volgens mij heb je de schroefset omhoog gezet en je auto daarmee verlaagd. Hierdoor is je vering meer ingedrukt en het bereik van de veer verkleint.
Ja we hebben die 2 ringen omhoog gedraaid.. Maar de auto staat wel een stuk hoger.. alleen de vering is ook meer ingedrukt.. Allemaal beetje raar..
Je zou zeggen hoe hoger de auto hoe meer vering die heeft, maar dit is dus niet zo..
 
Volkswagen  Polo 6n2  1.0 MPI 
Volgens mij heb je gewoon je stelringen veel te hoog gezet. Zo hoog zelfs dat je de maximale uitslag van je schokdemper hebt bereik en dan nog iets hoger geschroefd dat je de veer compleet indrukt. Hierdoor dus geen enkele demping van veer en schokdemper.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Zo'n schroefset is gemaakt om lager/ sportiever te rijden. Deze dempers zijn altijd dus wat korter dan originele veerpoten. Als je ze dan op hoogte zet van originele dempers, ga je die dus belasten in bereiken waar ze dus niet gemaakt voor zijn. Dit beïnvloed de vering dus erg negatief.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Volgens mij heb je gewoon je stelringen veel te hoog gezet. Zo hoog zelfs dat je de maximale uitslag van je schokdemper hebt bereik en dan nog iets hoger geschroefd dat je de veer compleet indrukt. Hierdoor dus geen enkele demping van veer en schokdemper.

Ooh oke, als je de auto wil verhogen, moet je dus de ringen verder naar beneden draaien zodat de veren de auto meer omhoog drukken?
 
Volkswagen  Polo 6n2  1.0 MPI 
Nee, naar boven draaien is auto omhoog. Naar beneden is dus naar beneden.

Maar zie mijn 2e post.
Je kan de stelringen dus ook TE hoog draaien.
Zoals ik op de foto zie staan ze naar mijn mening TE hoog. Volgens mij heb je bovenin geen schroefdraad meer over, of zie ik dat verkeerd?
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Nee, naar boven draaien is auto omhoog. Naar beneden is dus naar beneden.

Maar zie mijn 2e post.
Je kan de stelringen dus ook TE hoog draaien.
Zoals ik op de foto zie staan ze naar mijn mening TE hoog. Volgens mij heb je bovenin geen schroefdraad meer over, of zie ik dat verkeerd?

Nee er is nog wel wat schroefdraad over..
Maar veel hoger kan de auto dus niet met deze schroefset..
Dan draaien we hem morgen wel weer iets naar beneden zodat ik de veren wat meer ruimte hebben.
En dan ga ik wel rustig opzoek naar een 2dehands originele set veerpoten.
 
Volkswagen  Polo 6n2  1.0 MPI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!