Polo BM 1.2 TDI (2010) EGR Afdoppen

Beste leden,

Mijn naam is Jay en ik ben 20 jaar oud.
Een paar maanden geleden ging mijn motor lampje branden, na het uitlezen bleek mijn EGR toe aan vervanging, als eerste ging ik onderzoeken naar fenomeen, dit bleek dat het om de x tijd terugkomt.
Dus bleek de beste oplossing om de EGR weg te laten schrijven, zo gezegd zo gedaan.
Alleen hadden die gasten geen afdekplaatjes(?) en die zeiden dat ik over een week moet terugkomen om het af te doppen, maar nu een paar maanden later (had geen tijd) kan ik niet terug want ze zijn tijdelijk gesloten.

Dus mijn vraag is: kan iemand mijn EGR afdoppen in de regio Utrecht? Natuurlijk tegen betaling.

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
Is naar mijn weten nieteens nodig. Ook laten wegschrijven. Zonder afdekplaten. Geen problemen verder gehad. Maar belangrijk voor je ergens heen gaat vooraf duidelijke afspraken maken. Ik ging ook voor de goedkoopste oplossing. Zonder plaatjes 125 voor betaald. En jij?
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jaym
Is naar mijn weten nieteens nodig. Ook laten wegschrijven. Zonder afdekplaten. Geen problemen verder gehad. Maar belangrijk voor je ergens heen gaat vooraf duidelijke afspraken maken. Ik ging ook voor de goedkoopste oplossing. Zonder plaatjes 125 voor betaald. En jij?
Heb er 5 euro meer voor betaald.
Dus er is totaal geen verschil als ik de EGR klep laat afdoppen?

Bedankt voor je reactie!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
bij een lupo 1.2tdi kunnen ze hem software matig niet helemaal dicht zetten.
dus om de egr er echt tussen uit te krijgen moet je deze wel afdoppen.

of dit bij de polo 1.2 tdi ook zo is, geen idee.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Heb er 5 euro meer voor betaald.
Dus er is totaal geen verschil als ik de EGR klep laat afdoppen?

Bedankt voor je reactie!
Hey. Indd geen verschil zover ik weet. Tegen mij zeiden ze. Niet nodig dat doen we software matig. Dus ja. Maar indd met plaatjes ervoor weet je het zeker. Helemaal weghalen nog beter denk ik. En de koelerslangen afdoppen of met elkaar verbinden. Maar bij mij alles goed. Dus ga er nog nix doen. Maar doet jou auto raar of iets?
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Ik zit er ook aan te denken om de egr klep software matig te laten wegschrijven. Motor lampje brand ook sinds kort op dash. Nog niet laten uitlezen maar is bij mij ook de egr of egrkoeler, maar bij de laatste apk keuring was er wel een code P040? Welke precies kon de Vakgarage mij niet vertellen.

Heb je alleen de egr laten wegschrijven of heb je de auto ook nog laten tunen?
 
Seat  Ibiza FR Business Intense  1.0 95pk 
Ik zit er ook aan te denken om de egr klep software matig te laten wegschrijven. Motor lampje brand ook sinds kort op dash. Nog niet laten uitlezen maar is bij mij ook de egr of egrkoeler, maar bij de laatste apk keuring was er wel een code P040? Welke precies kon de Vakgarage mij niet vertellen.

Heb je alleen de egr laten wegschrijven of heb je de auto ook nog laten tunen?
Tunen en egr. Rijd daarna veel beter vind ik persoonlijk. En nu een jaar en 2x apk verder en alles prima
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
En de DPF hebben jullie daar nog iets software matif mee gedaan, en hoe zit dat dan met het “schoon branden” wanneer deze vol zit?
 
Seat  Ibiza FR Business Intense  1.0 95pk 
En de DPF hebben jullie daar nog iets software matif mee gedaan, en hoe zit dat dan met het “schoon branden” wanneer deze vol zit?
Als het roetfilter vol zit dan krijg je een heel mooi lampje te zien op je dash, dan ga je “volgens het boekje” 70km per uur in 4e versnelling voor 15 minuten rijden. (Of was het 3e versnelling? Heb geen idee meer).
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
Ik zit er ook aan te denken om de egr klep software matig te laten wegschrijven. Motor lampje brand ook sinds kort op dash. Nog niet laten uitlezen maar is bij mij ook de egr of egrkoeler, maar bij de laatste apk keuring was er wel een code P040? Welke precies kon de Vakgarage mij niet vertellen.

Heb je alleen de egr laten wegschrijven of heb je de auto ook nog laten tunen?

Hoe ben je door de laatste apk goedgekeurd dan met een lampje die brand?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo  1.2 Tdi 
De storing werd gewist, waarna er in iedergeval nog een 50 km rijden, daarna werd de auto weer uitgelezen wanneer er geen storing werd gevonden, werd het een goed keur anders een reparatie. Zullen wel de regels zijn dan
 
Seat  Ibiza FR Business Intense  1.0 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Murattie
Hoi Jay,

Ik heb gisteren hierover gebeld met mijn garage en zijn advies (natuurlijk) was om niet af te doppen, omdat dit vanaf 2019 bij de apk gecontroleerd gaat worden.

Groet,
Dennis
2011 1.2 TDI BM
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!