Polo BlueGT 2013 Versnellingsbak

Forum genoten,

Ik ben de trotse "eigenaar" van een Polo BlueGT 140 PK handgeschakeld (leaseauto).
Bij 25000 heeft men al de versnellingsbak moeten vervangen omdat er een vreemd ratelend geluid uit kwam. dit is allemaal netjes gedaan en reed daarna weer goed.
Echter nu bij de 56000 op de teller is hetzelfde probleem weer terug gekomen, ratel in de bak. Deze ratel kan je al direct horen als je stationair draait in de vrij en de koppeling op laat komen. De dealer heeft nu voor de 2e keer de versnellingsbak vervangen om het probleem te verhelpen, een oorzaak of een defect is nooit specifiek gevonden dus vervangt men de bak maar.

Heeft iemand hier eerder van gehoord of ervaring mee? Daarnaast is het natuurlijk opvallend dat de BlueGT in 2014 en 2015 niet meer leverbaar is met de handbak maar enkel met DSG. Kent iemand de reden hierachter?

Om de flame's te voorkomen, ik schakel netjes en sloop het niet moedwillig.
 
Ik lees op meerdere fora mee (ook Motor-talk) maar heb nog niks gelezen over problemen met de versnellingsbak. In eerste instantie klinkt dit als een probleem met het druklager, maar dat terzijde.

Je hebt het overigens niet bij het rechte eind als je schrijft dat de Blue GT niet meer met handbak wordt geleverd. De Blue GT wordt in Duitsland nog steeds gewoon met handbak geleverd. Net als de GTI overigens. Dat in NL een keuze gemaakt wordt op basis van onze idiote bijtellingsregels om geen handbak te voeren, is iets wat Pon bepaalt.
 
Ik heb ook een handbak maar heb nog nooit problemen gehad ermee. Heb er nu ongeveer 65.000 op de teller staan.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Hallo Expor, Je zou zeggen dat ze het wel zouden vinden als het enkel een druklager zou zijn? Daarnaast is het probleem weg na vervangen van de versnellingsbak. Het druklager zit toch bij de koppeling?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!