Forum genoten,
Ik ben de trotse "eigenaar" van een Polo BlueGT 140 PK handgeschakeld (leaseauto).
Bij 25000 heeft men al de versnellingsbak moeten vervangen omdat er een vreemd ratelend geluid uit kwam. dit is allemaal netjes gedaan en reed daarna weer goed.
Echter nu bij de 56000 op de teller is hetzelfde probleem weer terug gekomen, ratel in de bak. Deze ratel kan je al direct horen als je stationair draait in de vrij en de koppeling op laat komen. De dealer heeft nu voor de 2e keer de versnellingsbak vervangen om het probleem te verhelpen, een oorzaak of een defect is nooit specifiek gevonden dus vervangt men de bak maar.
Heeft iemand hier eerder van gehoord of ervaring mee? Daarnaast is het natuurlijk opvallend dat de BlueGT in 2014 en 2015 niet meer leverbaar is met de handbak maar enkel met DSG. Kent iemand de reden hierachter?
Om de flame's te voorkomen, ik schakel netjes en sloop het niet moedwillig.
Ik ben de trotse "eigenaar" van een Polo BlueGT 140 PK handgeschakeld (leaseauto).
Bij 25000 heeft men al de versnellingsbak moeten vervangen omdat er een vreemd ratelend geluid uit kwam. dit is allemaal netjes gedaan en reed daarna weer goed.
Echter nu bij de 56000 op de teller is hetzelfde probleem weer terug gekomen, ratel in de bak. Deze ratel kan je al direct horen als je stationair draait in de vrij en de koppeling op laat komen. De dealer heeft nu voor de 2e keer de versnellingsbak vervangen om het probleem te verhelpen, een oorzaak of een defect is nooit specifiek gevonden dus vervangt men de bak maar.
Heeft iemand hier eerder van gehoord of ervaring mee? Daarnaast is het natuurlijk opvallend dat de BlueGT in 2014 en 2015 niet meer leverbaar is met de handbak maar enkel met DSG. Kent iemand de reden hierachter?
Om de flame's te voorkomen, ik schakel netjes en sloop het niet moedwillig.