Polo Blue GT van Jeroen

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Jeroen, 49 jaar oud, getrouwd en 2 kinderen van 21 en 16. 2 weken geleden heb ik een Polo Blue GT uit (april) 2015 aangeschaft. Als extra's had de auto een DSG-bak, executive pakket, connectivity pakket en xenon verlichting. De auto had nog geen 17000 km op de teller en was voorzien van NAP. Het aantrekkelijke van dit model vond ik dat je hem zuinig, op lage toeren kunt rijden zoals een diesel, maar het kan ook erg sportief. Ik had nog nooit met een automaat gereden, maar moet zeggen dat het me erg bevalt tot nu toe.

Voor mijn echtgenote had ik vorig jaar al een Polo 9N3 aangeschaft en sindsdien heb ik er regelmatig mee gereden. Alhoewel dat slechts een driecilindertje is vond ik het toch wel lekker rijden. Op de afwerking en interieur vond ik ook weinig aan te merken. Vandaar dat ik erg enthousiast geworden ben over de Volkswagen Polo.

Nu was ik dus op zoek naar een auto voor mezelf. Mijn vorige auto was een 2.2 liter diesel Toyota Corolla Verso, maar zo groot hoefde het niet meer. Aanvankelijk op zoek geweest naar een VW Golf, ik wilde minimaal een 1.4 TSI en het liefst lekker dik uitgevoerd. Belangrijkste was echter een betrouwbare, zeer lage kilometerstand. Ik wil deze auto echt langere tijd blijven rijden. Viel niet mee om dat te vinden. Tijdens mijn zoektocht heb ik meerdere keren interessante VW Polo's zien staan en dat formaat vond ik eigenlijk ook wel prima. Bovendien kon ik, als ik voor een VW Polo zou gaan, een wat jongere auto kopen en voor een betere uitrusting gaan. Nu moet ik zeggen dat er qua 1.4's ook qua VW Polo's maar weinig interessants te koop stond. Toen ik echter stuitte op deze Blue GT was de keus snel gemaakt. De auto heeft echt bijna alles dat ik graag wilde en rijdt heerlijk. Een DSG bak was geen must, maar ik rijd vaak in files en dan is het toch wel heel erg relaxed met een automaat.

Ga er verder weinig aan doen denk ik. Wel chromen sierstukjes op de uitlaat en pedaal covers en voetsteun. Zou iemand me uit kunnen leggen hoe je zo'n voetsteun bevestigt? Ik heb al het een en ander op fora opgezocht en daar maak ik uit op dat je de voetsteun met dubbelzijdige tape over de originele heen plakt? En de pedaalcovers voor een Golf 7 zouden moeten passen?

Verder nog een vraag over het onderhoud; heb begrepen dat dit een auto is met een riem i.p.v. ketting. Is dit nu een riem die bij een bepaalde kilometerstand moet worden vervangen?

Nog een paar foto's.

upload_2018-3-15_15-23-6.png
upload_2018-3-15_15-23-46.png
upload_2018-3-15_15-24-19.png
upload_2018-3-15_15-24-51.png
upload_2018-3-15_15-25-22.png
 
Volkswagen  Polo Blue GT  1.4 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Ascari
ja pracht bakkie gefeliciteerd hoor.
had ik zelf ook graag gehad maar waren toen dun gezaaid.

Ja, ik ben er bij toeval op uitgekomen. Er stond er bij dezelfde garage nog een vijfdeurs met handbak, maar die was al verkocht. Die had nog wat minder kilometers, maar de uitrusting was ook minder luxe. Kostte wel bijna 2000 euro meer. Heb naderhand nog op Gaspedaal.nl gekeken of er nog meer Blue GT's te koop stonden, maar dat waren er niet zo veel en die wel te koop stonden hadden veel meer kilometers.

Weet iemand misschien de antwoorden op de vragen die ik eerder gesteld heb?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo Blue GT  1.4 TSI 
Welkom, mooie auto!

ik ben nog niet zo thuis in de polo's (zelf ook pas net 1 aangeschaft) alleen ik heb er 1 met een ketting, weet niet of er verschillende versies zijn, anders heb je misschien ook gewoon een ketting.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 
  • Leuk
Waarderingen: Joosterh
Welkom, mooie auto!

ik ben nog niet zo thuis in de polo's (zelf ook pas net 1 aangeschaft) alleen ik heb er 1 met een ketting, weet niet of er verschillende versies zijn, anders heb je misschien ook gewoon een ketting.

Thanks! Ik heb al wat gezocht op internet. De 2e generatie 1.4 TSI's hebben een riem i.p.v. een ketting. Die zou vervangen moeten worden na 120.000 km of maximaal 5 jaar, als de info die ik gevonden heb tenminste klopt. Vreemd genoeg staat het niet in het serviceboekje dat ik bij de auto heb gekregen.
 
Volkswagen  Polo Blue GT  1.4 TSI 
Thanks! Ik heb al wat gezocht op internet. De 2e generatie 1.4 TSI's hebben een riem i.p.v. een ketting. Die zou vervangen moeten worden na 120.000 km of maximaal 5 jaar, als de info die ik gevonden heb tenminste klopt. Vreemd genoeg staat het niet in het serviceboekje dat ik bij de auto heb gekregen.
ik heb gewoon gezocht op mijn type auto bij artikelen op een webshop.
daar kwam naar voren dat die van mij een ketting had. misschien kan je dat ook nog doen
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 
Vreemd trouwens dat mijn auto volgens de RDW gegevens een Polo 6R is, maar op de sticker in het serviceboekje staat toch duidelijk 6C. En volgens mij had de 6R geen mistlampen als je xenon had en dat heeft de mijne wel.
 
Volkswagen  Polo Blue GT  1.4 TSI 
Vreemd trouwens dat mijn auto volgens de RDW gegevens een Polo 6R is, maar op de sticker in het serviceboekje staat toch duidelijk 6C. En volgens mij had de 6R geen mistlampen als je xenon had en dat heeft de mijne wel.
6R is het typenummer waarop hij geregistreerd wordt, 6C is facelift model, maar in de basis zijn ze hetzelfde. Er wordt dus geen nieuw typenummer geregistreerd bij het RDW voor een facelift model.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!