Polo blijft P0106 storing geven.

Hallo allemaal,
Ik heb een Polo uit 2002 met een 1.2 AZQ motor.
Ik kreeg een aantal weken geleden de volgende foutmeldingen : P0106 (spruitstuk onaannemelijk signaal), wanneer ik hier mee door blijf rijden (langer dan een week) komt er andere storing bij (P0172 Fuel trim too rich)
Toen heb ik besloten om de EGR en het gasklephuis te reinigen, deze waren niet overdreven vervuild.
De code bleef maar komen en heb toen de EGR en het gasklephuis gereset naar de originele waardes (opnieuw ingeleerd).
Code blijft opkomen, de motor trekt geen valse lucht.
Ik heb hierna een aantal dingen geprobeerd maar het probleem blijft.
Map sensor is vervangen, nieuwe EGR klep geïnstalleerd, bougies vervangen, brandstoffilter vervangen maar ondanks alles blijft de code terugkomen.
De auto rijdt helemaal goed wanneer ik de code verwijder (ongeacht de afstand die ik dan ga rijden, alleen wanneer ik de auto een keer of 3 opnieuw heb opgestart dan komt de code weer tijdens het rijden).
Wanneer de foutcode komt dan gaat hij soms een beetje stotteren.
Heeft iemand nog ideeën hoe ik dit op kan lossen?
 
Volkswagen  Polo  1,2 AZQ 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!