Polo AW geluid uit kofferbak?!

Leden,
Ik hoor nu sinds 2 weken een geluid wat uit de kofferbak komt, ik heb al gekeken of er iets los ligt, of dat de hoedenplak niet goed zit etc.. Dit is niet het geval, alles zit zover ik kan zien goed. Ik ben ooit in een ander topic een soort gelijk probleem tegen gekomen maar ik kan deze niet meer vinden. Heeft iemand anders nog een idee?
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 150 PK 
Neem aan dat je ook bij je reservewiel heb gekeken? Beetje moeilijk voor ons om te beoordelen wat het zou kunnen zijn op deze manier, haha

Wat voor geluid is het? Alsof er iets los ligt? Een piepend geluid? Een jankend geluid? Een trillend geluid? Een bonkend geluid?
 
Polo  6c  Verkocht 
Neem aan dat je ook bij je reservewiel heb gekeken? Beetje moeilijk voor ons om te beoordelen wat het zou kunnen zijn op deze manier, haha

Wat voor geluid is het? Alsof er iets los ligt? Een piepend geluid? Een jankend geluid? Een trillend geluid? Een bonkend geluid?
Ik heb geen reservewiel, wel een thuiskom setje.
Het geluid lijkt erop alsof er iets los ligt inderdaad..
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 150 PK 
bank naar voren, vriendin in kofferbak en rijden
zo weet je binnen paar meter wat het is ;)
Net even getest inderdaad, geluid lijkt vanuit rechtsachter de kofferbak te komen.. nog steeds niks concreet kunnen vinden. Morgen verder kijken.
In de kofferbak zitten ook 2 druk gedeeltes die je kan openen, daar achter zitten kabelbomen. Wellicht dat hier ergens wat loszit.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 150 PK 
Geloof dat hij dat al gedaan heeft, maar zo geconfronteerd was dat hij zijn vriendin nog is vergeten... ;) Wellicht eens met schoonmoeder nogmaals proberen over een langere periode... Kijken of het geluid na een paar weken weg is... ;)

Reservewiel is inderdaad ook een verdachte.

bank naar voren, vriendin in kofferbak en rijden
zo weet je binnen paar meter wat het is ;)
 
Volkswagen  AW  1.0 TSI 115pk DSG 
Geloof dat hij dat al gedaan heeft, maar zo geconfronteerd was dat hij zijn vriendin nog is vergeten... ;) Wellicht eens met schoonmoeder nogmaals proberen over een langere periode... Kijken of het geluid na een paar weken weg is... ;)

Reservewiel is inderdaad ook een verdachte.
Haha! Mooie reactie, vriendin zit al 2 weken in de auto ja.

Zojuist alles uit de kofferbak gehaald, geluid is nog steeds aanwezig.
Hoedenplank los gehaald, geluid is nog steeds aanwezig.
Naar de deuren gekeken of alles goed zit (panelen/speakers), geluid nog steeds aanwezig.
Geluid lijkt vanaf rechtsachter te komen, ik heb het vakje in de kofferbak open gemaakt aan de rechterkant, daar achter zitten alleen wat kabelbomen. Ik denk niet dat de herrie daar vandaan komt...
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 150 PK 
Ik heb er ook last van gehad, rechter achterstoel naar voren geklapt, vervolgens een paar tikken op de achterkant gegeven naast de vergrendeling. Weg geluid.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115 pk R-line, Audi RS 3 2.5 TFSI 400 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW
Gisteren nogmaals getest, 10 keer gestopt/iets weggehaald en bekeken wat het zou kunnen zijn.
Banken plat en luisteren vanaf de achterbank.. uiteindelijk bleek het een paneel van de kofferbak te zijn, zie onderstaande foto:
1586411182956.png
(foto is van Google)
Op dit onderdeel rust de kofferbak plank. Op de een of andere manier maakt dit nu in eens geluid. Het paneel zit niet los.
Opgelost d.m.v. 2 sponsen er tussen te plaatsen.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 150 PK 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP en kawazxr
Het was even zoeken maar wel fijn dat je het gevonden hebt :).
Ja klopt, echter gaat ie dinsdag weer terug naar de garage, wordt er wel een beetje gek van.

Het geluid krijg ik niet verholpen, het was even minder maar helaas toch weer terug.
Tevens trilt de auto meer sinds de zomerbanden erop liggen en het stuur staat nog steeds schuin.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 150 PK 
Dealer heeft het gedeelte vervangen waarvan ik hierboven een foto geplaatst heb.
Tevens hebben ze gelijk de banden uitgelijnd/gebalanceerd omdat de auto meer trilde sinds de zomerbanden erop zaten.

Gisteravond bij het rijden kwam er wel een melding dat ik links voor drukverlies had.. kan dit komen omdat de druk altijd wat wordt?
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 150 PK 
Dealer heeft het gedeelte vervangen waarvan ik hierboven een foto geplaatst heb.
Tevens hebben ze gelijk de banden uitgelijnd/gebalanceerd omdat de auto meer trilde sinds de zomerbanden erop zaten.

Gisteravond bij het rijden kwam er wel een melding dat ik links voor drukverlies had.. kan dit komen omdat de druk altijd wat wordt?

sensor niet gereset na bijvullen banden

ff alles bijvullen bij tankstation naar 2.5bar en dan resetten via radiomenu
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW
@ThomH Alles nu bij jou nu 100% opgelost qua geluid uit de kofferbak? Ik heb sinds aflevering 2 weken geleden een irritante trilling ergens achter/tussen multi-medio scherm en airco unit. Lekker uitdaging zoiets überhaupt te achterhalen:confused: .
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW
@ThomH Alles nu bij jou nu 100% opgelost qua geluid uit de kofferbak? Ik heb sinds aflevering 2 weken geleden een irritante trilling ergens achter/tussen multi-medio scherm en airco unit. Lekker uitdaging zoiets überhaupt te achterhalen:confused: .
Het geluid leek even weg te zijn, echter is het weer terug. Het vervangen van een paneel in de kofferbak heeft dus helaas niets geholpen, ik heb geen zin om weer naar de dealer terug te gaan dus ik laat het even voor wat het is. Banden zijn verder weer goed bij mij.

Maar van voren hoor je een geluid? Iemand anders op dit forum heeft daar ook last van gehad.. Laat maar weten hoe het afloopt.
Jammer dat de Polo niet meer zo 'Duits' is als gehoopt..
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 150 PK 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
bank naar voren, vriendin in kofferbak en rijden
zo weet je binnen paar meter wat het is ;)

Ik denk dat het enige geluid wat je dan hoort je schreeuwende vriendin is :laughing: maar hey, dan hoor je die rammel niet meer!

Nee maar ik heb ook een rammel rechtsachter in de auto. Klinkt als een dof stuk metaal wat rammelt. Enorm vervelend
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
  • Haha
Waarderingen: Thomas_AW
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!