Polo AW engine sound normaal?

Leden!
Ik heb een nieuwe Polo 1.5, 3 dagen oud. Met inmiddels 600km op de teller. Het valt me op dat de auto bij stationair lopen/starten van de motor het geluid maakt zoals in het onderstaande filmpje.


Is dit normaal? Ik lees dat meerdere mensen er last van hebben, maar ben wel benieuwd wat hier wordt gezegd. Het is een soort ratelend/tikkend geluid. Auto heeft verder geen problemen met rijden of iets dergelijks.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 150 PK 
Meen me te herinneren dat ik wel eens ergens heb gelezen dat dit volstrekt normaal is bij koude start enkele seconden. Had ergens mee te maken, weet niet meer wat
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
dat is niet voor niks he, die 1.5 is leuk en aardig maar betrouwbaar is die niet echt
Dat ligt er aan of die ene vriend van je daar ook aan sleutelt en alles stuk maakt.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

nee zonder gein wij hebben hier meerdere mensen met een 1.5 en geen gezeik of betrouwbaarheids dingen, dus geen idee waarom jij dit kan zeggen die motor is nog geen jaren op de markt. als je nou had geroepen de 1.2 en 1.4 benzine had ik gezegd oke heb je gelijk in
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
O, ik meen me te herinneren dat het voor meerdere TSI varianten geldt. Maar dat is ook wat het is, een herinnering (geen informatie)
De 1.5 is er net, vroeger was dit de 1.2 tsi en 1.4tsi met problemen. over de nieuwe 1.5 heb ik nog niks raars gehoord.
Althans geen grote problemen met kettingen en dergelijken, en ag dat is ook een slijtage deel en mag bij 160.000 kilometers best uitgerekt zijn en onderhoud of vervanging nodig hebben net als ieder slijtage deel van je auto.

dat de 1.5 met koude start wat rauw loopt tjaa
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Enig gegoogle leert dat het idd bij meerdere tsi varianten voorkomt. Het zou de hoge druk brandstof pomp zijn. Als het alleen bij de koude start stationair is en het verdwijnt zodra je het gas ietsje indrukt, zou ik me geen zorgen maken. Heb zelf met een 1.2 tsi het beruchte kettingprobleem gehad. Die bleef stationair ratelen na koude start stationair
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Enig gegoogle leert dat het idd bij meerdere tsi varianten voorkomt. Het zou de hoge druk brandstof pomp zijn. Als het alleen bij de koude start stationair is en het verdwijnt zodra je het gas ietsje indrukt, zou ik me geen zorgen maken. Heb zelf met een 1.2 tsi het beruchte kettingprobleem gehad. Die bleef stationair ratelen na koude start stationair
Over die brandstofpomp klopt (y) Dat kan dit voorbeeld heel goed verklaren. Was ook wel eens het geval bij de recentere 1.4 TSI motoren. Dat geluid van die brandstofpomp klinkt hetzelfde als een ratelende ketting. Dus @ThomH zeker naar de dealer teruggaan :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW
Compleet andere motor. 1.5 TSI EVO is een doorontwikkelde 1.4 TSI ACT (cilinderuitschakeling) maar dan met nieuwe technieken, onder andere dat de kleppen eerder kunnen sluiten om een soort vacuum te maken, er is dan minder brandstof nodig. De 2.0 TSI van de Polo GTI is in de basis vergelijkbaar met de Golf GTI motor.
 
  • Leuk
Waarderingen: CrazyTurk
Er lag een schroef los naast de motor, deze is uiteraard weer vast gemaakt. Voor de rest hoor je de brandstofpomp, dit (tikkend) geluid blijkt volkomen normaal te zijn bij de 1.5.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 150 PK 
  • Leuk
Waarderingen: Arends1989
De 1.5 is er net, vroeger was dit de 1.2 tsi en 1.4tsi met problemen. over de nieuwe 1.5 heb ik nog niks raars gehoord.
Althans geen grote problemen met kettingen en dergelijken, en ag dat is ook een slijtage deel en mag bij 160.000 kilometers best uitgerekt zijn en onderhoud of vervanging nodig hebben net als ieder slijtage deel van je auto.

dat de 1.5 met koude start wat rauw loopt tjaa
1,4 tsi van de blue gt?
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!