Polo AW brandstofmeter opeens vol?

Goedendag heren,

Gister mijn auto ongeveer voor 80% volgetankt, dit liet de meter netjes zien. Vandaag rond de 130km gereden, de meter zou hierbij iets meer dan de helft moeten zijn. Tot mijn verbazing is hij opeens naar vol gesprongen nadat ik terug ben gekomen van boodschappen doen.

De hoeveelheid afstand die ik nog kan rijden is wel correct, maar de brandstofmeter zelf zit op vol. Hoop dat hij morgen weer de correcte metingen laat zien, zo niet wat kan het dan zijn?
 
Volkswagen  Polo AW  2018 
Als je zijn vraag leest heeft hij het over een brandstofmeter die ineens op "vol"staat. Je kan met zuinig rijden niet je tank van driekwart vol naar helemaal vol rijden.
Dus denk ik aan het hete weer. Misschien door het uitzetten dat je meter even spontaan "vol" aangeeft.
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Klopt, dan gaat hij binnenkort (na 200 tot 230km) een streepje verschuiven. Maak je niet druk, dit is heel normaal. Je zal de eerste Polo hebben die kan blijven rijden zonder bij te hoeven tanken....;)
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Klopt, dan gaat hij binnenkort (na 200 tot 230km) een streepje verschuiven. Maak je niet druk, dit is heel normaal. Je zal de eerste Polo hebben die kan blijven rijden zonder bij te hoeven tanken....;)
Oke. Ja hou het altijd bij een meestal vanaf 150km gaat hij naar 75%.

Omdat hij opeens naar vol is gegaan maak ik me zorgen. Ik houd het ff in de gaten idd.
 
Volkswagen  Polo AW  2018 
Even over langere tijd in de gaten houden, maar ik herken dat wel. Als je tank vol zit loopt hij veel langzamer terug dan als hij voorbij de helft is.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Ik zou het nog even afwachten als ik jou was, grote kans dat je vlotter nu is losgekomen doordat deze weer op het volle niveau is gaan drijven
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115 pk R-line, Audi RS 3 2.5 TFSI 400 pk 
ik had het laatst precies andersom.

De tank schoon leeg gereden (meestal tank ik als ik nog een halve tank heb). Na het tanken heeft de meter er 4 dagen over gedaan om toe te geven dat de tank echt wel vol was!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!