Polo AW (2018) diffuser vervangen

Hallo!

Ik lees graag het polo forum door en deel zoals velen van jullie de lange wachttijd.begin januari heb ik mijn Polo AW Highline 95PK DSG dan eindelijk mogen ontvangen (lease) met de nodige opties en rij er met veel plezier in.

Maar dan nu de vraag aan jullie! Ik heb geen R-line pakket maar wil wel graag de uitlaat van R-line, na lang zoeken heb ik deze gevonden via: https://www.kunzmann.de/shop/en/spo...polo-6-2g-genuine-volkswagen-retrofitting.htm en afgelopen vrijdag ontvangen.

Hebben jullie al ervaring met het vervangen van je diffuser? Ik krijg de nieuwe opzich wel op zijn plek, maar haakt niet overal netjes vast aan bevestiging. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Wellicht nog even leuk om te delen wat er nu in mijn polo zit:

- Highline
- Led pakket
- Spiegel pakket
- Winter pakket
- Executive pakket
- Advance pakket
- Parkassist
- Helix subwoofer

Gr. Koen
 

Bijlagen

  • ed66027c-3095-4ec9-874a-667722e21c4b.jpg
    ed66027c-3095-4ec9-874a-667722e21c4b.jpg
    213 KB · Weergaven: 391
  • IMG_2193.jpg
    IMG_2193.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 362
Laatst bewerkt:
Volkswagen  AW  1.0 TSI 95PK DSG 
Moet zeggen dat deze kleur ook wel dik is.. Heb zelf ook lease afgesloten en zit nog wel even te wachten op de mijne helaas :(

Hoe zit dat bij jou met het plaatsen van dit soort dingen? Gewoon weer in orginele staat terug bij inleveren lijkt me?
 
Volkswagen  Polo Highline 7DSG  1.0 95pk 
Reef blue is zeker een dikke kleur in het echt, op foto's vindt ik dat niet altijd goed te zien.

Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik gewoon 2 opzet stukjes kreeg die ik in de bestaande bumper kon plaatsen, maar na bestelling en nog eens goed te kijken is het gewoon een compleet onderstuk. Wie A zegt moet B zeggen.. Maar ja, ik moet dit bij inleveren uiteraard weer in orginele staat terug brengen (al vraag ik mij af wie dit ziet). Dat was ook gelijk het laatste wat ik er aan ga doen.

Nu hopelijk nog iemand met ervaring of die mij kan helpen ;)
 
Volkswagen  AW  1.0 TSI 95PK DSG 
Hey Koen! Ik heb dezelfde diffuser gemonteerd en liep tegen hetzelfde euvel. Om het goed te kunnen doen, moet eigenlijk heel de bumper eraf. Heb ik ook niet gedaan, maar ik heb het wel voor elkaar gekregen op de volgende manier;
De originele diffuser heeft een uitsparing aan de onderzijde (zie foto), dit geeft bij het monteren meer ruimte om de bumper van binnenuit tegen te houden bij het ‘inklikken’ van de nokjes.
De R-line heeft dit dus niet. Ik heb het rode gedeelte (zie foto) eruit gesneden/gezaagd. Zo kan je ook achter de bumper komen om de boel tegen te houden. Niet makkelijk maar kan net.

Verder heb ik de nokjes van de nieuwe iets ingesneden. Ze komen namelijk net niet ver genoeg in het gat. Maatvoering is net even anders dan de originele, helaas.

Het is even tobben, maar het lukt wel!![emoji51]
6d962271047f47a3b2dce29a49533fbb.jpg

649517723b6f83e9f827e31098f979d3.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: VM407
Ha Fred,

Held! Dit is precies wat ik zoek! Ik was al in contact gekomen op Polo-Uk forum en gaven ze inderdaad aan hele bumper er af enz. Ik ga morgen gelijk aan de slag en laat je weten of het gelukt is! Ik moet nu na elke ritje de boel aandrukken, wat een keer fout gaat.

Ziet er op jouw Polo ook dik uit, oranje is een mooie kleur!
 
Volkswagen  AW  1.0 TSI 95PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: fredbaas
Ha Fred,

Held! Dit is precies wat ik zoek! Ik was al in contact gekomen op Polo-Uk forum en gaven ze inderdaad aan hele bumper er af enz. Ik ga morgen gelijk aan de slag en laat je weten of het gelukt is! Ik moet nu na elke ritje de boel aandrukken, wat een keer fout gaat.

Ziet er op jouw Polo ook dik uit, oranje is een mooie kleur!

En? Gelukt?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
Ha Fred,

Van het weekend eindelijk aan de slag gegaan ;)

Je tips opgevolgd, vooral de lipjes insnijden (zijkant en ook de bovenkant zodat ze wat korter worden) heeft geholpen en hangt er nu steady onder!

Nu nog een popnagel tang scoren, heb je de boel voorgeboord?
 

Bijlagen

  • IMG_20190408_145250.jpg
    IMG_20190408_145250.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 268
Volkswagen  AW  1.0 TSI 95PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: NickD
Ziet er goed uit!!
Ik heb alleen 2 schroeven aan de uiteinden. Die heb ik inderdaad voorgeboord. De schroeven waren ook bij de diffuser geleverd. Popnagels heb ik niet gebruikt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Mooi! Ik krijg volgende week mijn Polo, ook in reef blue :) de diffuser ziet er goed uit. Weet je nog dr kosten en het onderdeelnummer? Ik zou hem graag bij mij Vw dealer willen bestellen. Ik zie op sommige plekken dat de diffuser los is en de twee chromen uitlaatstukjes ook twee lossen items zijn?
Ik hoop dat je me kunt helpen :)
 
Volkswagen  2022 Polo Business R+  TSI 
Het is gelukt! Ik hoefde de diffuser niet aan te passen. Ik heb olie op de pinnetjes gedaan en daarna ging het erin als boter. Moest het wel via de achterkant aanduwen dus heb mn hand erin gepropt waardoor ik wat wondjes op mn handen heb Big Grin



Ik heb verder de zijkanten vastgezet met lijm en daarna met schroeven deze vastgezet, dubbel vast dus.. Hieronder het resultaat, sorry voor de cringy instagram emoji’s Stick Out Tongue

Thanks voor de info hierboven!
ACAE1B8E-7D6A-4443-93AE-E7C0F9A8DA3A.jpeg
 
Volkswagen  2022 Polo Business R+  TSI 
Het is gelukt! Ik hoefde de diffuser niet aan te passen. Ik heb olie op de pinnetjes gedaan en daarna ging het erin als boter. Moest het wel via de achterkant aanduwen dus heb mn hand erin gepropt waardoor ik wat wondjes op mn handen heb Big Grin



Ik heb verder de zijkanten vastgezet met lijm en daarna met schroeven deze vastgezet, dubbel vast dus.. Hieronder het resultaat, sorry voor de cringy instagram emoji’s Stick Out Tongue

Thanks voor de info hierboven!
ACAE1B8E-7D6A-4443-93AE-E7C0F9A8DA3A.jpeg
Mooie velgen ook!
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 150 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!