Voorstellen OKKI - Polo AW 2.0 GTi

Goede dag mede polo fans. Ik ben Okki en ben ben sinds 11-1 in het bezit van een nieuwe GTi AW kleur lime stone grey. Tot nu toe bevalt de auto goed vind alleen dat die best veel benzine lust volgens de boordcomputer. Iemand nog tips hoe je het beste de motor kan inrijden. Of hoeft dat tegenwoordig niet meer
 

Bijlagen

  • DAE09748-936C-49AF-A2B9-9C4C60D8B73D.jpeg
    DAE09748-936C-49AF-A2B9-9C4C60D8B73D.jpeg
    148.9 KB · Weergaven: 53
  • 81C40BC0-C8F8-4014-8BA7-C6CB5F2991A5.jpeg
    81C40BC0-C8F8-4014-8BA7-C6CB5F2991A5.jpeg
    136.3 KB · Weergaven: 51
  • 3A25FD5E-C4EE-4F64-8F54-2ED8F8C79C94.jpeg
    3A25FD5E-C4EE-4F64-8F54-2ED8F8C79C94.jpeg
    1.6 MB · Weergaven: 47
  • 22B583AE-7D4A-4ECE-AE10-D4A5F16C8375.jpeg
    22B583AE-7D4A-4ECE-AE10-D4A5F16C8375.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 45
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 200 pk 
Welkom Okki. Gewoonlijk wordt een auto in de loop der tijd wel wat zuiniger. Ik weet niet wat je precies bedoelt met "lust veel". Ik rijd vlot, af en toe een lekker tussensprintje, veel snelweg met max snelheid of iets harder en mijn gemiddeld verbruik is zoals je kunt zien rond de 1 op 15. En dat vind ik best netjes voor zo'n auto. Rijd je sportiever en harder, dan neemt het verbruik uiteraard toe. Inrijden hoeft niet echt, maar ik zou de eerste paar 1000 km wel niet meteen gaan planken.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Snowdude, DeeOow en OKKI
Welkom.
T is net wat je verstaat onder lust wel wat.
Ik heb een Subaru impreza gehad.
2.0gt turbo.
Die deed 1 op 3 na alle aanpassingen. euro 98 en 300pk+ (nooit gerold maar volgens wel gerolde impreza's was dat het.)
Dat de polo AW GTI 200pk standaard al 1 op 15 haalt vind ik dus heel netjes.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: OKKI
Welkom!

Zuinigheid ligt echt aan je rechtervoet:mrgreen:
Ik heb zelf de eerste 1000-1500 km niet veel boven de 3500 toeren gereden.
Ik weet niet of het allemaal nodig is, maar liever safe than sorry
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: OKKI
Zo rond de 1 op 14/15 zuiniger krijg ik hem niet of ik moet 90 gaan rijden en achter een vrachtwagen gaan hangen.
Same here; maar dat valt me alleszins mee voor een dergelijke auto. Voor de zuinigheid begin je daar ook niet aan natuurlijk, dan neem je een 1.0
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: CrazyTurk en Snowdude
Same here; maar dat valt me alleszins mee voor een dergelijke auto. Voor de zuinigheid begin je daar ook niet aan natuurlijk, dan neem je een 1.0
1.0 is niet veel zuiniger. Rijd een 1.0 (Seat Arona) 115 pk. Is dan wel een hogere auto maar verbruikt ook 1/15. Ben benieuwd naar het verbruik andere rijders met 1.0 motoren.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Ik had een Fabia Combi 1.0 110 pk. Die deed tegen de 1 op 18 (zowel zonder als met chip). Dus met dezelfde rijstijl en rittenpatroon. Scheelt echt wel iets.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Dat de GTI relatief zuinig is komt door het "Budack Cycle" karakter. Dwz zuinig bij deellast en overschakeling op ander nokkenas profiel wanneer je vol vermogen vraagt (2 cycli)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Welkom hier! Er zijn inmiddels aardig wat GTI's hier te vinden op het forum.
Ik haal ook gemakkelijk 1:15. Bij een nieuwe motor en of korte ritten zal het gebruik hoger liggen.
Inrijden zou ik de eerste 1000 km rustig aandoen, daarna tot 1500 km voorzichtig de motor belasten naar hogere toerentallen. Hoewel de passingen in de motor tegenwoordig veel nauwkeuriger zijn, is het beter alles voorzichtig op elkaar te laten inlopen. Let op: na 1500 km is de motor nog niet los, dat komt na de eerste 1500 km. Tot ca. 5000 km zal de motor los komen en worden de prestaties, zoals verbruik, topsnelheid en acceleratie, beter.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
  • Leuk
Waarderingen: OKKI
Welkom, tijd voor een polo aw gti meeting hahahhaha goed warmrijden en lekker rustig inrijden dan moet het goedkomen. Ik rij veel snelweg dus doe wel lang met een tank.
 
Volkswagen  Polo AW GTI,  2.0 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: OKKI
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!