Polo AW 1.5 Koelvloeistof

Leden,
M’n Polo is inmiddels 2 weken oud met ongeveer 2500km op de teller. In deze periode heb ik al 2 keer koelvloeistof bij moeten vullen. Één keer zelf en één keer door de garage. Garage heeft tevens gecontroleerd of de koelvloeistof lekt of iets dergelijks maar dit was niet het geval dus ze hebben de koelvloeistof bijgevuld.
Zojuist even bekeken hoever deze was gezakt, en zo te zien tikt hij alweer bijna t minimum aan.... ik hoop het niet maar ben bang dat ik deze week weer de melding ga krijgen. Is dit een bekend ‘probleem’ voor deze motoren? Ik kan er zelf namelijk weinig over vinden.

Desondanks rijdt de 1.5 erg fijn en zeer vlot. Ligt lekker op de weg en merk veel verschil als je het onderstel op sport zet, velen zeggen dat het wel meevalt maar het contact/gevoel met de weg is wel degelijk anders (stugger).
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 150 PK 
Als je zoveel koelvloeistof verbruikt in zo'n korte tijd dan kan het niet anders als dat ie ergens lekt. Tevens is dit een garantie verhaal dus ik zou er lekker mee aan blijven kloppen bij de dealer ipv op het forum! Big Grin
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW
als er geen koelvloeistof sporen zijn aan de buitenkant van het blok wellicht loopt het dan weg via de cillinders....
1 kijken of er sporen van koelvloeistof op het blok te vinden zijn
2 wellicht rare uitlaatgas geur/kleur
3 controleer de olie van het blok

of je hebt een maandagmorgen monteur aan je auto gehad of je heb een kapotte pakking
 
Volkswagen  Polo  1.3 
Als je zoveel koelvloeistof verbruikt in zo'n korte tijd dan kan het niet anders als dat ie ergens lekt. Tevens is dit een garantie verhaal dus ik zou er lekker mee aan blijven kloppen bij de dealer ipv op het forum! Big Grin
Ja uiteraard, ga gelijk naar de garage.
Maar wel even ons op de hoogte houden voor als er anderen problemen gaan ervaren, daar is het forum voor he!
Absoluut! Informatie moet van 2 kanten komen he haha, jullie helpen mij en andersom.
als er geen koelvloeistof sporen zijn aan de buitenkant van het blok wellicht loopt het dan weg via de cillinders....
1 kijken of er sporen van koelvloeistof op het blok te vinden zijn
2 wellicht rare uitlaatgas geur/kleur
3 controleer de olie van het blok

of je hebt een maandagmorgen monteur aan je auto gehad of je heb een kapotte pakking
Hoop geen kapotte pakking... blok ziet er schoon uit, olie nog niet gecontroleerd. Ik houdt het deze week goed in de gaten en mocht er iets zijn dan maar gelijk terug naar de garage.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 150 PK 
Overigens zei de monteur dat het voor kan komen bij nieuwe auto’s. Er kan dan wat lucht in de leidingen zitten. Maar dat klinkt logisch bij 1 keer bijvullen, niet als het 3 keer wordt.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 150 PK 
Update: vanochtend kreeg ik een melding omtrent drukverlies in de banden, hierbij constateerde ik een flinke scheur RV (zie onderstaande afbeelding). Vervolgens langs de dealer gegaan (3e keer in 3weken tijd), band niet op voorraad, deze is besteld. Tevens aangegeven dat de koelvloeistof weer leger is (al 2 keer bijgevuld). Nu gaan ze het systeem aftappen en opnieuw vullen/verder zoeken. Er staat nog geen 3000km op de teller en de auto is nog geen 3 weken oud. Dus niet echt een lekker begin dit.
6C54D776-D759-4257-BA42-15BE9CFA713B.jpeg
Zou de scheur door iets gekomen zijn op de weg? Ik weet zeker dat ik niks heb geraakt, ben daar erg voorzichtig mee. Van een mes zou ook niet kunnen want dan zou de snee dunner en scherper ogen.
Voor nu heb ik een T-Cross mee.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 150 PK 
Auto weer terug. Het gehele koelvloeistof systeem is afgepompt/ontlucht en er zijn verschillende druktesten uitgevoerd. Ook op de cilinders. Dit was allemaal goed, vloeistof is opnieuw gevuld. Hopen dat het nu weg blijft.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 150 PK 
  • Leuk
Waarderingen: FightingPower
D8A1F218-E5EE-45FC-9A60-D3BA01BBA42A.jpeg1C2B80FA-A7DE-4731-9A89-B5AEF1F44478.jpegBE0A4627-8177-4A03-A6B7-A16DA7CAA853.jpeg
De koelvloeistof hadden ze extra vol gedaan, kan geen kwaad volgens de dealer. Ik zie wel wat ‘natte’ plekjes. Zou dat van het bijvullen zijn? Tevens in het reservoir wel een klein beetje vettig aan de onderkant, niet nat.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 150 PK 
D8A1F218-E5EE-45FC-9A60-D3BA01BBA42A.jpeg1C2B80FA-A7DE-4731-9A89-B5AEF1F44478.jpegBE0A4627-8177-4A03-A6B7-A16DA7CAA853.jpeg
De koelvloeistof hadden ze extra vol gedaan, kan geen kwaad volgens de dealer. Ik zie wel wat ‘natte’ plekjes. Zou dat van het bijvullen zijn? Tevens in het reservoir wel een klein beetje vettig aan de onderkant, niet nat.

Balen zeg gelijk gedoe met een nieuwe auto.(mooi kleurtje trouwens ;))
Vorig jaar ook zoiets gehad systeem ook onder druk gezet alles goed dealer heeft toen een nieuwe dop op het reservoir gezet toen was het probleem gelijk
verholpen.
Dop lekte waarschijnlijk al bij lage druk door de overdruk gaatjes .
Reservoir was bij mij ook vrij vochtig.
Misschien bij jou ook zoiets .
 
Volkswagen  Polo AW GTI Reef Blue  2.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW
Balen zeg gelijk gedoe met een nieuwe auto.(mooi kleurtje trouwens ;))
Vorig jaar ook zoiets gehad systeem ook onder druk gezet alles goed dealer heeft toen een nieuwe dop op het reservoir gezet toen was het probleem gelijk
verholpen.
Dop lekte waarschijnlijk al bij lage druk door de overdruk gaatjes .
Reservoir was bij mij ook vrij vochtig.
Misschien bij jou ook zoiets .
Thanks! Heb jij ook een aantal keer de ‘koelvloeistof’ melding gehad?
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 150 PK 
Update:
Inmiddels een paar maanden verder en geen problemen meer ondervonden, het opnieuw vullen van het reservoir/leidingen heeft dus geholpen.
Bij een afleverbeurt checken ze niet of er lucht in de leidingen zit dit kan na verloop van tijd naar voor komen bij het rijden dus.
Dit is niet te verwijten aan een afleverbeurt, wat zou jij checken met die afleverbeurt, rondje rijden en peil is goed.. klaar.

Gelukkig nu wel opgelost!
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!