Polo 9n3 gti met motorproblemen..

Goedenavond!



Ik heb een paar maanden geleden een polo 9n3 gti gekocht waar wat aanpassingen aan zijn gedaan maar hij loopt niet lekker..



  • Trekt schokkerig op (wel heel woest) maar slechts tot ong 4500 toeren.
  • Als ik gas blijf geven gaat de auto soms in een soort noodloop en is er geen turbodruk meer tot ik het contact aan en uit zet.


Aanpassingen door vorige eigenaar(en):

Secundaire luchtpomp verwijderd

KO4 imitatie turbo

Ramair luchtfilter

Grotere downpipe

Sportkat (300 cell)

Geen merk dumpvalve

Er lag een uitdraai in de auto dat hij 220 pk had met een mooie curve.



Reeds vervangen:

Kunststof pijp van turbo naar beneden (lucht sloot niet goed af)

Diverse slangenklemmen

N79

Originele dumpvalve geplaatst

Druk op inlaat gezet en geen lekkages meer.

Compressietest op cilinders alles ok



Één keer heb ik er tussendoor mee kunnen rijden alsof alles goed was en trok soepel van start tot 6000 toeren maar helaas is het daarbij gebleven..



Heeft iemand suggesties hoe ik dit het beste aan kan pakken?
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.8 GTI 
Oh ik zie dit nu pas. @Roon thanks voor de tag! Op hoeveel bar is de auto gechipt? De originele diverter valves kunnen wel iets hebben, maar zijn meestal vrij fragiel. Is je brandstofdruk/-pomp nog in orde?

In welke omgeving woon je?
 
Laatst bewerkt:
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Oh ik zie dit nu pas. @Roon thanks voor de tag! Op hoeveel bar is de auto gechipt? De originele diverter valves kunnen wel iets hebben, maar zijn meestal vrij fragiel. Is je brandstofdruk/-pomp nog in orde?

In welke omgeving woon je?
Durf niet te zeggen op hoeveel bar hij was gechipt (niet door mij laten doen zo gekocht)
Voor zover ik weet is de brandstofdruk oké, hoe kan ik dit nakijken?
Ik woon in purmerend
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.8 GTI 
Het is bij de VW 1.8T's helaas niet mogelijk om makkelijk de brandstofdruk te meten aangezien er geen aansluiting zet om een drukmeter op te zetten (probleem loop ik zelf helaas ook tegenaan). De OEM brandstofpomp is eigenlijk qua prestatie enkel toereikend genoeg voor een niet gechipte ECU. Ik heb zelf een 3 bar brandstofpomp in de auto zitten die meer dan het dubbele levert dan de OEM. Het is een fijne upgrade, ook als dat de oorzaak niet zou zijn. Voor €100 en een middagje sleutelen heb je 'm erin zitten (klik hier). Vergeet niet meteen de brandstofdrukregelaar ook mee te vervangen (kost je een tientje of 4). Je brandstoffilter is meestal ook wel eens het vervangen waard, afhankelijk van hoe lang de filter al op de auto zit.

Wat heeft je auto gelopen? Wanneer is de laatste grote beurt geweest? Afhankelijk van de kilometerstand zouden ook de bobines niet meer optimaal kunnen werken, maar dat heeft meer te maken hebben met het optrekken dan met de noodloop.

Zitten de N249 en N112 nog op je auto? Is je N75 vervangen voor een OEM klep? Vaker gehoord dat non-OEM's problemen veroorzaken.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!