POLO 9N3 1.4 16V BUD - Motor slaat af met de airco aan.

Goedemorgen beste mensen van MyPolo,

Ik rijd ondertussen 8 jaar auto en begon met een Bora uit 2000, ging daarna even vreemd met een Suzuki en kocht in 2013 een nieuwe Up! Maar na 3 auto’s in bezit die wel is wat hadden nam ik eind 2016 een nieuwe Polo 1.2 TSI met DSG in leasevorm. De vele km’s die ik reed zijn verleden tijd en nu rijd ik amper 12k per jaar en eind dit jaar loopt de lease af en ik wil geen nieuwe meer omdat ik de afstand niet meer rijd en omdat de lease aanzienlijk duurder is geworden, dus heb ik vorige maand een Polo uit 2007 gekocht om de komende 5 maanden klaar te maken en in 2021 mee te gaan rijden.

Ik bezit een brug en een complete gereedschapsuitrusting en heb de nodige testen al gedaan.

De 1.4 BUD motor met 210.000 km loopt als een zonnetje en de onderdruk is minimaal. Maar bij de ingeschakelde airco (die koelt als een diepvries) wil de motor op de weg afslaan als je bij een stoplicht komt. Met de airco uit is dat geen enkel probleem.... gasklephuis heb ik al schoongemaakt en dat was wel echt nodig, maar verder heb ik nog niet gezocht.. foutcodes uitgelezen en is clean. De multiriem staat wel extreem strak maar heeft iemand enig idee of herkent ie dit probleem?

Ik vermoed of een te strakke multiriem, zwaar lopende aircopomp, luchtmassameter niet in orde of het gasklephuis dat z’n beste tijd heeft gehad.

Ik heb ook al gelezen dat de O-ringen van het inlaatspruitstuk mogelijk lekken en dat de motor vacuüm trekt... Het is best mogelijk want met een draaiende motor gaan de toerentallen wat schommelen als ik de olievuldop open en weer dichtdraai.

(Overigens schrik ik nergens van hoor, de auto kostte maar €2500 en mag best wat kosten om weer goed lopend te worden... mijn leasebak kost me elke maand ook serieus centjes..
:-)
)

Mvg Ruud
 
Volkswagen  Polo  1.4 16v 59kw 
controleer je Lambda waardes maar eens. Vermoed dat de motor niet het juiste mengsel draait waardoor deze slecht oppakt van uit toeren naar stationair. de genoemde kmstand is niet gek voor een defecte lambda
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Bedankt! Dat ga ik dit weekend eens doen. Ik zal de gemeten waardes in dit bericht vermelden.. Aan de Lambda's te zien zijn ze nog origineel. Overigens werkt de CAT nog wel gewoon. Vorige maand fluitend door de APK en de computer geeft geen enkele storing op.. Zelfs niet na in 2 weken 150 km gereden te hebben. En geloof me, ik kocht ooit een Swift die geïmporteerd bleek te zijn. Die CAT was leeggeklopt en om de haverklap kwam foutmelding P0520 tevoorschijn... (voor mij nooit geen import auto meer..)
 
Volkswagen  Polo  1.4 16v 59kw 
controleer je Lambda waardes maar eens. Vermoed dat de motor niet het juiste mengsel draait waardoor deze slecht oppakt van uit toeren naar stationair. de genoemde kmstand is niet gek voor een defecte lambda

Bij een warme motor: O2 sensor 2 = 0,76V en O2 sensor 1 schommelt tussen de 0,09 en 0,85V. (deze gaat op en neer en staat geen moment stil.)
Het voordeel van mijn lease Polo is dat ik die ook even heb gecheckt... O2 sensor 2 = 0,77V en O2 sensor 1 = 0,22V..
 
Volkswagen  Polo  1.4 16v 59kw 
het lijkt erop dat O2 sensor 1 niet al te goed meer functioneert. vervang deze maar eens!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
wat ook kan zijn is dat er te veel koude middel in airco systeem zit of een verstopping in het systeem
ken je iemand? die je airco kan controleren op de juiste drukken en de juiste vulhoeveelheid
de airco vraagt stationair te veel vermogen en de stationair regeling kan dat niet meer bij benen
groet donna
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!