Polo 9n acculampje brandt niet

Sinds twee dagen ben ik de trotse bezitter van een grijze Polo 9n, maar tot mijn schrik zag ik dat het acculampje niet brandt als ik de auto op het contact zet. Bij mijn 6n2 ook gehad wat een door gebrande Ecu bleek te zijn, dus ik maak me wel wat zorgen. Ook brandt het lampje in het dak niet als ik de deur open doe. - het werkt wel als ik het indruk - en 's nachts zie ik dus geen hand voor ogen in mijn auto. Elders las ik dat dit een bcm probleem kan zijn waar ik ook niet op zit te wachten bij een auto die ik nog geen week heb.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Sinds twee dagen ben ik de trotse bezitter van een grijze Polo 9n, maar tot mijn schrik zag ik dat het acculampje niet brandt als ik de auto op het contact zet. Bij mijn 6n2 ook gehad wat een door gebrande Ecu bleek te zijn, dus ik maak me wel wat zorgen. Ook brandt het lampje in het dak niet als ik de deur open doe. - het werkt wel als ik het indruk - en 's nachts zie ik dus geen hand voor ogen in mijn auto. Elders las ik dat dit een bcm probleem kan zijn waar ik ook niet op zit te wachten bij een auto die ik nog geen week heb.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Bij mijn 9N3 brandt het acculampje alleen wanneer de accuspanning te laag wordt (dus na een redelijke tijd op contact te staan) dus daar zou ik me niet zo 123 druk over maken. Wat betreft de interieurverlichting met het openen van de deur zou ik even controleren aan de passagierskant of deze het wel doet, en zo ja of je iets verschillends kunt vinden t.o.v. de bestuurderskant.
 
HEt zou de microswitch in het portier kunnen zijn bedoel je?
Bij mijn 9N3 brandt het acculampje alleen wanneer de accuspanning te laag wordt (dus na een redelijke tijd op contact te staan) dus daar zou ik me niet zo 123 druk over maken. Wat betreft de interieurverlichting met het openen van de deur zou ik even controleren aan de passagierskant of deze het wel doet, en zo ja of je iets verschillends kunt vinden t.o.v. de bestuurderskant.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
HEt zou de microswitch in het portier kunnen zijn bedoel je?
Dat denk ik wel. Ik geloof dat een 9N3 de switch (zoals alle huidige VW's) in het slotmechanisme heeft verwerkt maar weet natuurlijk niet of dit bij de 9N ook zo is. Hij zegt wel dat de microswitch het nog doet als hij hem handmatig indrukt dus dat geeft mij de impressie dat het probleem bij het indrukken van de microswitch ligt en niet zozeer aan de elektronica.
 
Bij mijn 9N3 brandt het acculampje alleen wanneer de accuspanning te laag wordt (dus na een redelijke tijd op contact te staan) dus daar zou ik me niet zo 123 druk over maken. Wat betreft de interieurverlichting met het openen van de deur zou ik even controleren aan de passagierskant of deze het wel doet, en zo ja of je iets verschillends kunt vinden t.o.v. de bestuurderskant.
Gedaan werkt ook niet.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Dat denk ik wel. Ik geloof dat een 9N3 de switch (zoals alle huidige VW's) in het slotmechanisme heeft verwerkt maar weet natuurlijk niet of dit bij de 9N ook zo is. Hij zegt wel dat de microswitch het nog doet als hij hem handmatig indrukt dus dat geeft mij de impressie dat het probleem bij het indrukken van de microswitch ligt en niet zozeer aan de elektronica.
Heb de auto uitgelezen en er kwam een hele rits foutcodes uit helaas. Heb ze uitgeprint en ben ermee naar de dealer gegaan. Nu maar afwachten.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Heb de auto uitgelezen en er kwam een hele rits foutcodes uit helaas. Heb ze uitgeprint en ben ermee naar de dealer gegaan. Nu maar afwachten.
Kan ook zomaar zijn dat er in de deur een fout zit qua canbus bekabeling. Kan soms gebeuren door slijtage in het flexibele rubberen stuk tussen de deur en de auto, waardoor canbus draden kortsluiting maken en een hoop dingen niet meer werken. Zelf meegemaakt dat door een fout met de bekabeling van de deur zelfs de airco niet meer werkte
 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Vrijdag wordt er naar gekeken kreeg ik net te horen. Wel ietwat jammer dat mijn auto binnen een week na aanschaf alweer bij de garage staat.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!