Polo 9N 2003 kofferbakdeur bekleding lossen

Dag, om bij de achtersproeier te komen (die waarschijnlijk verstopt zit) aan de binnenzijde, heb ik geprobeerd de grijze plastic bekleding ( het deurpaneel) los te maken.
Dat wil niet echt lukken, de onderzijde is al een beetje los en er zijn twee veerstalen clips vrijgekomen maar de bekleding wil niet loskomen.
Hoe doe je zoiets zonder de boel te slopen...? Graag tips....
François
 
De clips die het geheel aan elkaar houden zullen in de meeste gevallen breken. Voordat je eraan begint even langs de dealer nieuwe clips bestellen.
Daarna is het een kwestie van hard, maar met beleid, trekken. Dan komt 'ie wel los. Voordat je hem terug zet even erop letten dat je de kapotte clips vervangt voor de nieuwe.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
vaak zit bij Volkswagen het paneel van de achterklep met 1 of 2 schroefjes vast. deze zitten vaak verstopt in de handvatten waarmee je het kofferdeksel dicht kunt doen (zitten in het paneel wat je wilt verwijderen)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Kijk die schroefjes had ik niet gezien, wel naar gezocht maar je kijkt tegen het licht in als de klep open is en dan zie je die zwarte schroeven niet. Bekleding liet daarna redelijk makkelijk los en er is slechts één clip verdwenen ( of die zat er niet?) en twee moest ik met een punttang weer in model brengen. De slang zet blijkbaar tussen de klep en de ruitensproeierpomp klem of dicht,want er komt geen water uit, blijkt. Meteen het slot aan de binnenkant even gesprayed. En klep weer dicht. Dank voor de tip van de schroeven....FB
 
Mooi om te horen dat het gelukt is!
Veel plezier met de reparatie!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!