Polo 9N 1.4 16V EGR Probleem

Beste leden ,
ik heb een tijd geleden mijn EGR-klep laten vervangen omdat die storing aangaf ,
Probleem is alleen dat telkens de storing weer terugkomt..
met vagcom lees ik hem dan uit en delete ik hem weer maar ongeveer 100/200km later komt die weer terug , wat te doen??
betreft de volgende foutcode :

16785 - EGR System
P0401 - 35-10 - Insufficient Flow - Intermittent
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 75pk 
als het door een garage is gedaan, zou ik er gewoon mee terug gaan met de mededeling 'probleem niet verholpen, u krijgt de kans dit te herstellen' Stick Out Tongue
klopt , ik was er toen mee teruggegaan , maar omdat het een bekend probleem schijnt te zijn bij de 1.4 16v , zal die nog nader onderzoek doen , ik ben er binnenkort weer , dan zal ik het met hem even doornemen!
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 75pk 
Er loop een buis van de egr klep naar de gasklep.
Onder de gasklep zit een soort verdikking waar die pijp van de egr aan vast zit deze slippen nog wel is dicht.
Ik meen te herinneren dat je dan ook zo een storing krijg.

Gasklep is met 3 torx (misschien 4 dit weet ik niet presies meer )
En 2 schoefjes van die egr pijp.

Gasklep er af en dan die klep ontdoen van roet.

Onder voorbehoud dat ik de goeie motor voor me heb
 
Er loop een buis van de egr klep naar de gasklep.
Onder de gasklep zit een soort verdikking waar die pijp van de egr aan vast zit deze slippen nog wel is dicht.
Ik meen te herinneren dat je dan ook zo een storing krijg.

Gasklep is met 3 torx (misschien 4 dit weet ik niet presies meer )
En 2 schoefjes van die egr pijp.

Gasklep er af en dan die klep ontdoen van roet.

Onder voorbehoud dat ik de goeie motor voor me heb
Thanks voor de tip ga er binnenkort mee aan de slag en laat het dan uiteraard weten ;)
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 75pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!