Polo 86c engine swap

Hi forumleden!

Ik val gelijk met de deur in huis. Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een vw polo 86c uit 1985, 1300 carb.

Nu ben ik van plan om er een andere motor in te gaan plaatsen. De 1300 is in een goeie staat en ik heb er al veel aan gedaan maar, nee. Het liefst lepel ik er een blok in met injectie, 1,6 of groter als past.

Nu was mijn vraag wat het beste past, het liefst met zo min mogelijk aanpassingen. Ik had gelezen dat de blokken van een 6N prima gaan maar geldt dit voor zowel de 6N1 als de 6N2?

Mocht er iemand ervaring hebben met een motor ombouw in een 86C, dan hoor ik het graag. Dit wordt mijn eerste swap namelijk en alle hulp is welkom!

Qua tijd en kosten. Waar moet ik rekening mee houden?

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 86c  1,3 carb. 
  • Leuk
Waarderingen: Polo Steilheck 84
Zoek een motor uit dezelfde familie (wikipedia bevat de motorfamilies van VW) vaak past dit 1op1.
Overigens zijn veel motoren wel pas te maken in een auto!

Qua tijd, hierbij een referentie: 1.4 16V AUA met 8 kromme kleppen geswapt met een 1.4AUA met 16 goede kleppen, kostte mij en mn maat ongeveer 2 volle dagen sleutelen en nog eens een dag om alle storingen uit de computer te krijgen!
Hou daarom maar rekening met een paar maanden sleutelen, elektra uitzoeken, debuggen, custom spul laten maken and so on... qua kosten? koop een snelle Polo, is sneller en goedkoper klaar!

Nevermind, dat was realiteit, ga gewoon voor, haast je niet en zoek alles 6x op. dan moet het helemaal goed komen!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!