Polo 6r u led xenon koplampen afstellen lukt niet

Hallo allemaal,

Ik heb een setje u led xenon koplampen gekocht 2dehands. Onderweg kreeg ik allemaal met groot licht seinende bestuurders.

Zojuist naar een garage gegaan om ze te laten afstellen, alleen reageren ze niet. Je kan draaien wat je wil aan beide koplampen er gebeurd niet. Als je aan het knopje draait in het dashboard reageren ze wel.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Is het mechanisme kapot of ? En is dit zelf te repareren.

Alvast bedankt voor de hulp.

20150424204218lls1.jpg
 
volkswagen  6r  1.2 
Hoi, je bent bij een garage geweest en als het niet gelukt is om de koplampen af te stellen en de monteur die er bij heeft gestaan jou niet kon vertellen wat de oorzaak is, dan zou ik het heel knap vinden als iemand hier van een foto aan de buitenkant kan zien wat er aan scheelt.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Die foto is alleen even om te laten zien om welke koplampen het gaat. Is niet een foto van mijn polo.

Maar wellicht zijn er meer mensen die dit probleem ook hebben en dus wel weten waar het aan licht en hoe het op te lossen.
 
volkswagen  6r  1.2 
Verstelling los van lens zoals pigeon aan geeft.
Is mij ook wel eens gebeurd. Verkeerde kant op gedraaid en de kogel schoot los. Bumper er af mogen halen en de lampen op een werkbank weer gefixe
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Deze U led koplampen zijn niet via de gebruikelijke schroef te stellen.
Bij deze koplampen zitten er aan de achterkant silveren schroefjes, deze moet je gebruiken om je hoogte in te stellen.
welke je moet gebruiken moet je even testen, als het goed is zitten er 4 in totaal 2 voor verticale en 2 voor horizontale afstelling
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
  • Leuk
Waarderingen: Johan
De stelschroef die je zoekt verdwijnt bijna onder je spatbord. Je ziet hem niet zomaar zitten, de opzichtige die je direct ziet op de lamp als die ingebouwd is doen de groot licht en de links/rechts van dimlicht.

Check even of je wel de goede draaid, je moet echt onder een lastige hoek die schroef vinden.

Mijn dealer begon met het afstellen ook lukraak aan alles te draaien. Tot ik de unit eruit trok en liet zien dat er nog een schroef verderop zat.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!