[Polo 6R] Retrofit Multifunctioneel stuur + welke?

Hoi,
Ik ben aan het denken om mijn stuur te vervangen voor een MF stuur. Op dit moment heb ik een knoploos stuur, en wil deze graag vervangen.
Nu probeer ik wat info te achterhalen, en het is nog niet allemaal duidelijk, hopelijk dat jullie kunnen helpen:

Ik zie in een handleiding op UK Polos staan dat de volgende dingen vereist zijn:
  1. MF Stuur -> Logisch
  2. Buttons control module with appropriate wiring -> Vraag
  3. Airbag suitable for MFSW -> Logisch
  4. airbag wiring loom (5K0 971 584 A) with connector for buttons control module -> Vraag
  5. Repair wire (000 979 009 E) with pins suitable for slip ring / stalk switch connector -> Vraag
  6. 0.35...0.5sqmm wire to extend repair wire -> Vraag
1) Ik meen dat de Buttons Control Module al in het stuur zit? Is die dan nog nodig?
4, 5, 6) Iemand een idee waar ik dit vanaf kan halen? Ook wat betreft 6, wat gewoon een stuk draad is?

Verder vraag ik me af of er een MF Stuur bestaat welke de bediening aan beide kanten heeft, zoals op onderstaande foto, maar dan zónder het R-logo in de onderste spaak?
17_max.jpg


Mijn auto is namelijk gewoon een Comfortline, geen gek spul, en dus vind ik zo'n R-logo, GTI-Logo of wat dan ook niet nodig.
En de laatste vraag: zijn er nog nadelen/dingen die niet werken met zo'n stuur, die anders wel gewerkt hadden?

Alvast bedankt,
Hans
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Hans,

Als je een stuur heb die zowel in een MF variant is en zonder,dan kan je de gene zonder MF ombouwen naar MF. Doormiddel van een set losse toetsen,de controle module en de airbagkabel. Want op een airbag van een MF loos stuur mis je wat draadjes.
  1. Buttons control module with appropriate wiring
  2. airbag wiring loom (5K0 971 584 A) with connector for buttons control module
 
Ik begrijp het nog niet helemaal, aangezien ik op dit moment géén MF stuur heb, dus totaal geen knoppen op het stuur. Ik wil het liefst naar een stuur met knoppen aan beide kanten, maar weet niet precies wat ik daarvoor nodig heb.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Ik zou gewoon een compleet stuur kopen. Dan ben je meteen klaar.
2 kabels trekken, VCDS en klaar is kees Stick Out Tongue

Compleet stuur = stuur + airbag + kabelset + MFS module (zit in het stuur, midden onderin)
Thanks, dat helpt. Als ik dan dit stuur zou bestellen, dan zou ik alles moeten hebben wat nodig is. (behalve de losse 2 kabels die nog extra aangelegd moeten worden)?
Weet iemand of zo'n stuur ook bestaat zonder het R-logo onderin? op de retrofit how-to zie ik zo'n stuur zonder het R-Logo, maar nu moet ik weten welk typenummer het is, want als ik google zie ik ze alleen mét r-logo.
ratti_valmis.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
ja dat gaat werken, maar als je bij carsystems bestelt moet je niet iets als service verwachten. iedere email wordt gewoon genegeerd. vragen? nope. iets stuk? bekijk het. garantie? wasda?
je kunt het nokje gewoon wisselen voor 1 zonder logo, bij de dealer bestellen (kost ca 20 euro), het het zelf ook gedaan bij mijn 1.2tdi destijds. partnummer heb ik niet meer.
ps, kun je misschien gewoon alles in zwart typen? dat leest echt mega irritant zo Stick Out Tongue
 
Dat had ik al gemerkt met een vraag die nu nog steeds uit staat. Heb je tips waar ik zo'n stuur anders vandaan kan halen? Gok dat je wel goede contacten hebt? ;)
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Haha ok. Ben benieuwd of mijn dealer überhaupt snapt welk stuur ik nodig heb wanneer ik ze een omschrijving + foto stuur. Heb niet zo'n hele hoge pet op van de mensen in het magazijn.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
gewoon erheen gaan, dan toveren ze etka tevoorschijn, dan zeg jij dat je een golf 6 stuur wilt (afhankelijk van welke kleur stiksels je wilt neem je het gti stuur, r stuur, r-line stuur of gtd stuur, of het scirocco 1k8 stuur voor neutrale stiksels) + stuurapparaat. en dan nog een airbag erbij. met kabelboompje.

dan neem je tegelijkertijd je telefoon mee, en ieder partnummer dat hij heeft gooi je in google, en als daar een passende foto tevoroschijn bij komt dan bestel je die :mrgreen:
 
Laat ik nou net vrijdag bij de dealer moeten zijn en moeten wachten tot ze klaar zijn met de auto, dan kan ik ff fijn langs meneer magazijn. Ik zal wel laten weten hoe dat dan gegaan is.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Als je onnodig veel geld wil uitgeven moet je zeker naar de dealer gaan. Zulke sturen kosten behoorlijk veel geld dan nog. Het type stuur wat jij bedoeld zit in een golf 6 gti (rood stiksel, gti logo) gtd (wit stiksel, gtd logo) R20 / Rline ( grijs stiksel, R logo). Deze sturen zitten ook in de Scirocco hier zijn de stiksel dan zwart volgens mij. Wat michel al zei is het inderdaad slimmer om een compleet stuur te kopen. Op marktplaats, ebay en kleinanziegen staat altijd wel wat en meestal ook wel netjes ook.
 
Ik heb eens rond zitten zoeken, maar kan op dit moment geen stuur vinden op ebay/marktplaats/etc. Aangezien ik wel de stijl van het stuur hetzelfde wil houden, ga ik sowieso niet voor een Golf 7 stuur, en dan staan er verder alleen DSG modellen of niet complete sturen op.

Maar ik ga de sites de komende tijd zeker in de gaten houden.

Ruiter91, nog bedankt voor de info, want nu weet ik dat ik of een GTD of een Rline versie wil :)
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Super bedankt. Heb maar eens wat angeltjes uitgehangen. Inbouwen gaat vast lukken met een hoop gevloek en gekke lichaamshoudingen :) VCDS zou ook moeten lukken. Nu hopen dat ik het stuur kan krijgen.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Dat gaan we zeker doen :) Waarschijnlijk in het weekend de bestelde bluetooth module inbouwen. Dan kijken wanneer er tijd is om wat langer bezig te gaan met het stuur. Als ik alles uit moet gaan vogelen denk ik er wel een tijdje mee bezig te zijn, wat prima is.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!