Polo 6R probleem

Hallo allemaal,

Het gaat om een Polo 6R 1.2 TSI uit 2012.

Zojuist wegrijden uit een garage (steile heuvel), boven gekomen en bij het eerste stoplicht valt bijna al het vermogen weg en slaat het EPC lampje aan.
Gelijk aan de kant gezet en motor aan en uit, lampje was gelijk weg en kon weer normaal rijden. Heb vervolgens een stuk gereden om alles te testen, ook weer dezelfde steile garage in en uit gereden en ging allemaal prima.
Thuis foutcodes uitgelezen en kreeg de volgende codes te zien:

00447 - Function limitation due to excessive voltage
P334A00 - Charge pressure actuator

Zegt iemand deze combinatie wat? Ik lees wat dingen over mensen die hun turbo hebben laten vervangen, daar wordt ik natuurlijk niet vrolijk van.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 145pk by JD 
Naar de dealer geweest vandaag, voor 45 euro uit laten lezen. Kwamen natuurlijk dezelfde codes uit die ik zelf al had uitgelezen. Was helaas niet genoeg voor een diagnose. Er zou nog 1.5 uur (150 euro) meer aan uitlezen nodig zijn voordat ze een diagnose konden stellen. Omdat het EPC lampje niet meer aangaat en alles normaal rijdt heb ik dat maar even overgeslagen en hoop dat het probleem niet meer terug komt. Codes gewist en vandaag +-100km gereden en geen problemen gehad. Kijk het wel ff aan dus voordat ik er bakken met geld tegenaan ga gooien. Hoopte alleen dat iemand hier wellicht de combinatie van codes bekend voorkwam. Heb namelijk ook wel eens gehad met een andere auto dat bij het te hard nemen van een bocht hij in de noodloop schoot met storingslampje en dat is daarna ook niet meer voorgekomen. Misschien iets met overbelasting waardoor een er ergens te veel stroom doorheen schiet?

Als het nog eens gebeurt dan ga ik uiteraard terug en laat ik hem helemaal onderzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 145pk by JD 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!