Polo 6r op big breaks???

Polobm6r

Bekend lid
1,796
749
132
Beste leden

Ik wil graag nog wat betere remmen onder de polo(Polo Blue GT) maar welke?
Hoor dat rs3 remklauwen of leon cupra zou passen?
Maar heel iets anders is ook goed.

Dus hoop dat er iemand hier is die me er mee kan helpen.
Alvast bedankt voor alle info.
 
Volkswagen  Polo aw Gti  2.0 
De wrc remmen zijn gelijkaardig aan de remmen van de audi tt mk1 (312 tt remmen) of golf v6. De klauwen zijn wel een beetje anders van model en de blokken ook maar de dimensies zijn hetzelfde. Een 6r gti heeft volgens mij standaard gewoon 288mm remmen.
Een tarox of brembo bbk heeft remcilinders aan beide kanten en dat zorgt voor een betere krachtverdeling. Maar vergeet dan ook geen rekening te houden met de dikte van de klauw zodat ie nog achter je velgen past. Hetzelfde geld natuurlijk voor de diameter van de schijven. 330-334mm moet je minimaal 17" hebben.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Polobm6r en DeeOow
Waarom begin je niet eerst met een upgrade van je remblokken/schrijven? Ferodo DS2500 blokken en ATE Powerdisc's als schrijven. Remt als een malle, en is niet heet te krijgen met n polo (spreek uit ervaring).
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
Nou heb een blue gt en heb me zelf getrakteerd op nieuwe velgen 18 inch matzwart en dacht mooie gele remklauwen er achter staat wel mooi hahaha
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo aw Gti  2.0 
Is zeker mooi, maar wel erg duur haha.
Google maar eens op polo gti bigbrake tarox, dan krijg je mooie setjes... Wel erg prijzig...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
Beter is een groot woord, alleen die kit van tarox is pas klaar. De anderen merken zul je een adapter voor moeten maken.
Verder staat tarox er om bekend dat ze heel erg lichte remklauwen maken, dus je onafgeveerde massa gaat naar beneden, dus je wegligging word beter... Allemaal niet zo belangrijk bij straat gebruik, maar voor het circuit zeker.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
Is wel leuk spul voor wat het mag kosten, maar niet te vergelijken in prestaties met tarox of brembo etc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
Ja denk dat je een b30-6 kit voor die prijs al kunt krijgen. Al is dat gewoon zwart of grijs. Voor een gekleurde set betaal je ongeveer 300€ extra. Tarox staat bekend voor hun speciaal ontworpen klauwen met meerdere remcilinders. Bij biesheuvel kan je ze bestellen en de remblokken en schijven zijn best te betalen. TT of r32 remmenset vind ik pertang ook een mooie upgrade voor een blue gt en die je kan je bv zelf geel spuiten met hittebestendige lak. Maar meestal zijn die sets moeilijk te vinden (zeker r32) en bij de dealer betaal je de jackpot. Ff marktplaats of ebay int oog houden mss.

Tarox:
2622lqa.jpg

fy1gm0.jpg


R32:
$_57.JPG


TT:
$_57.JPG
 
Ja denk dat je een b30-6 kit voor die prijs al kunt krijgen. Al is dat gewoon zwart of grijs. Voor een gekleurde set betaal je ongeveer 300€ extra. Tarox staat bekend voor hun speciaal ontworpen klauwen met meerdere remcilinders. Bij biesheuvel kan je ze bestellen en de remblokken en schijven zijn best te betalen. TT of r32 remmenset vind ik pertang ook een mooie upgrade voor een blue gt en die je kan je bv zelf geel spuiten met hittebestendige lak. Maar meestal zijn die sets moeilijk te vinden (zeker r32) en bij de dealer betaal je de jackpot. Ff marktplaats of ebay int oog houden mss.

Tarox:
2622lqa.jpg

fy1gm0.jpg


R32:
$_57.JPG


TT:
$_57.JPG
Vind die tarox wel wat hebben ik ga daar wel ff naar kijken,en ja me Polo heeft net 5500 km op teller staan dus dan is een mooi nieuw setje klauwen wel mooier.
 
Volkswagen  Polo aw Gti  2.0 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!