Polo 6r irritant geluid

Hallo allemaal,

Sinds een tijdje maakt mijn Polo 6r TDI bluemotion een irritant geluid bij het rijden over een klinkerweg of over hobbels. Het geluid is aan de achterkant van de auto te horen. Het is een soort gerammel dat achter onder de auto vandaan lijkt te komen.

Het raarste is dat dit zich alleen voordoet bij warme motor. 'S ochtends bij koude motor is er niks aan de hand, na ongeveer 5 kilometer begint het. Dit geluid wordt langzaamaan erger, en na ongeveer een half uur rijden is het op z'n ergst.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Ik heb al onder de auto gekeken, schokbrekers, rubbers etc. lijken gewoon in orde.

Alvast bedankt
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI Bluemotion 
Bij mij was het een afgebroken stabilisatorstang aan de linker draagarm vooraan. Klinkt als een geluid wat van achteren komt. Is het geluid erger als je een bocht maakt over een hobbel/klinkerweg? Heeft alleen niks te maken met een warme motor, maar misschien heb je er wat aan! ;)
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
En de Award voor meest originele topic titel gaat naar... :mrgreen:

Je hebt het topic wel geopend ;)


Ik dacht gelijk vriendin of schoonmoeder hahaha, maar ff ontopic ik denk ook uitlaat. Heb het gehad dat een klant zijn uitlaat bij het warmer worden wat langer werd en daardoor tegen de achteras rammelde. Ga anders als tie warm is naar een garage en laat het ff nakijken, hier krijg je 100 ideeën die je merendeel alleen op de brug kan nakijken.

Vriendin en schoonmoeder produceren ook wel eens irritante geluiden, maar die zijn 'by design' Big Grin En de garage... Die vermijd ik liever ;) daar kom ik 1 keer per jaar voor de APK...

Ik zie bij soortgelijke klachten op internet en hier meermaals uitlaat/hitteschild voorbij komen... Ik ga morgen weer even onder de auto kijken! Alvast bedankt voor jullie meedenken.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI Bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!