Polo 6R Gti 1.4 2011 Chiptuning

Hallo mensen,

Ik ben nieuw op deze forum dus als ik iets fout doe, sorry alvast!

Ik heb zelf 4 maanden terug een Polo 6R Gti (2011) gekocht. Het rijd echt fantastisch voor zo'n kleine auto. Toch zou ik iets meer kracht niet erg vinden.

Nu wil ik dus mijn polo heel graag gaan laten chippen. Ik heb ook een paar forums gelezen maar ik kan mijn vraag er niet echt mee beantwoorden. Ik wilde het namelijk laten chippen bij JD-engineering. Contact opgenomen en te horen gekregen dat de oude 1.4 tsi motoren vreselijk zijn en heel gevoelig. Ik kreeg ook te horen dat de olie verbruik best hoog is op deze motoren. De afgelopen maanden heb ik het dus zitten bij houden en het gebruikt 1 liter olie voor 5000km. Ook heeft mijn gti 106.xx km gelopen en is wel (redelijk) onderhouden tot zover ik het weet (onderhoudboekje is niet goed bijgehouden).

Nu is mijn vraag dus of het verstandig is om het te laten chippen? Ik ben namelijk erg bang dat er wat gaat gebeuren.
Zijn er toevallig ook polo 6r gti eigenaren met een chiptuning en hoe het hun is bevallen?

Groeten Martin
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 
Ik zou eerlijkgezegd niet beginnen bij dit model. De 1.4 twincharge is al een gevoelig blokje. Als je daar meer uit haalt vraag je alleen maar om problemen. Je zou ook eens moeten nagaan of bij jou auto de "fix" voor de olieverbruik is gedaan door volkswagen, lijkt erop van niet.

Ik heb 2 modellen gehad. één uit 2011 daar deed ik per 1000 km 1 liter olie in en één uit 2012 en daar hoefde eigenljk bijna nooit extra olie in.

Trouwens je moet ook al bang zijn dat er met stock vermogen wat gaat gebeuren...erg gevoelige motoren die 1.4 twincharge
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ysnrgn en iichel
Inderdaad af te raden op dit blok, het is al een 'probleemblok'. Hiermee bedoel ik dat het gemiddelde aantal problemen in verhouding hoger ligt dan andere blokken.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Welkom Martin.

Ik ben zelf van plan om een Polo 1.4 TSI GTI uit 2013 te kopen, mijn mpi uit 2016 er op in te ruilen. Nu ik dit lees is dit aan te raden? Ik was uiteindelijk ook van plan om deze te laten tunen. Zijn dit echt probleem blokken?
 
Volkwagen  Polo 6c  1.0 MPI 
Welkom Martin.

Ik ben zelf van plan om een Polo 1.4 TSI GTI uit 2013 te kopen, mijn mpi uit 2016 er op in te ruilen. Nu ik dit lees is dit aan te raden? Ik was uiteindelijk ook van plan om deze te laten tunen. Zijn dit echt probleem blokken?
Probleemblok wil ik ook weer niet zeggen. In verhouding tot de rest zijn ze minder betrouwbaar ja. Het leek op een eenmalig project van de volkswagen. De 1.4 twincharge wordt nu ook niet meer geproduceerd. Ik moet wel zeggen dat de latere 1.4 tsi's (dus ook die van 2013) wel veel beter zijn, al veel minder olieverbruik.
 
Dit is de reply van de dealer

Deze auto is van een liefhebber geweest. Meneer is 65 en rijdt altijd eerst keurig zijn auto warm. De GTI verbruikt totaal geen olie en bij 15.000km is er een nieuwe blok ingekomen.


Op 20/02/2014 bij 14.058km. Km stand nu iets over de 60.000 km
 
Laatst bewerkt:
Volkwagen  Polo 6c  1.0 MPI 
Dit is de reply van de dealer

Deze auto is van een liefhebber geweest. Meneer is 65 en rijdt altijd eerst keurig zijn auto warm. De GTI verbruikt totaal geen olie en bij 15.000km is er een nieuwe blok ingekomen.


Op 20/02/2014 bij 14.058km. Km stand nu iets over de 60.000 km
oei bij 15k al een nieuw blok... Maar dat kan ook weer juist goed zijn Stick Out Tongue In ieder geval zou ik toch eerder voor een blue gt gaan. Die zijn ook redelijk goed te chippen en doen gechipt bijna net zo goed als de gti...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!