Polo 6R Geluid onder de motorkap!

Hallo,
De laatste tijd heeft mijn Polo 6r last van meer geluid vanonder de motorkap
Wie weet wat het kan zijn? Waterpomp? Aandrijfketting? Als ik voor de auto sta, komt het geluid van links.


Groet,
Rickdee.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Ah altijd leuk, iemand die we niet kennen en het spelletje 'gok welke Polo ik heb en in welke staat 'ie is'.

Misschien even goed het een en ander te vertellen, zodat we wat meer achtergrondinformatie hebben...
Motorcode
KM stand
Bouwjaar
Onderhoudsgeschiedenis
Recente reparaties
VCDS autoscan
Uitrusting (airco bv)
Etc

Ik ben inderdaad nieuw, moet dus even wennen aan de "structuur".. Voor alles een eerste keer.. toch? :mrgreen::)

Motorcode --> (Moet ik opzoeken)
KM stand -> 93500 km
Bouwjaar --> 2012
Onderhoudsgeschiedenis --> onderhouden door dealer
Recente reparaties --> Geen
VCDS autoscan --> Niet
Uitrusting (airco bv) --> Ja Airco! verder Standaard Polo 6R



Klinkt als een flink aanlopend lager. Naar de garage ermee!

@Sjors6R Als dat het zou zijn.. Kan je iets zeggen over kosten? en kan ik hier nog een paar km mee rijden?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Met 10.000 euro moet je het net aan redden, tot hij er mee stopt

:tonguewink: , Ja ik geloof je 100%.. die €10000 houd ik liever in mijn zak :innocent:



aan die kant van het blok zitten de aircocompressor en de dynamo, en ook de oliepomp en waterpomp. allerlei dingen met een lager dat kan verslijten, hoewel 5 jaar/100.000km wel weinig is.

De km'ers vallen zeker mee, daarom ook mijn vraag op het forum... Ik rijd van de week wel even langs Dealer / Vakgarage, dan weten we het zeker.. Kan er toch wel een paar km mee verder? of per direct niet meer mee rijden?



Alvast wel bedankt voor de reacties zover!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Had jij ook een "slijpend" (ik zei laatst, het klinkt alsof er zand tussen zit....) geluid?
Dit had ik. Opzich niks ernstigs en aan het begin werkt de airco nog vlekkeloos, maar dit wordt steeds erger en de airco koelt steeds slechter.
Bij mij was dit de vrijloop van de aircopomp, die maakte een schurend geluid bij "airco uit". niks ernstigs maar wel vervelend.
Had ook gelezen dat dit een bekende kwaal is/was bij deze polo's.
Daardoor meerdere keren bij de dealer aangegeven maar zij konden niks vinden / horen.

totdat ik onlangs een grote beurt heb laten doen waarbij ik eens extra aandacht op de aircopomp wilde hebben (inmiddels 0% koeling).
Als ik het goed heb begrepen is er het volgende gebeurd:
door dit schurende geluid is de bout van de poelie aan de aircopomp losgedraaid (en onderweg verloren) waardoor de airco dus echt stil stond.
Gevolg was dat ik een nieuwe aircopomp nodig had (als dit in eerder stadium was geconstateerd was revisie voldoende).
en dat was erg duur.

Echter, omdat ik dit meerdere keren heb aangegeven heb ik een paar procent korting gekregen op de pomp, en de arbeidsuren van inbouwen zijn niet gerekend.



Ik kan niet goed horen of dit bij jou ook aan de orde is, maar als jij het gevoel hebt van wel, ga dan op korte termijn naar de garage (ik kon er nog prima een maand of 2 mee rijden hoor) en benadruk dat ze moeten kijken naar de vrijloop van de airco! en laat het vast leggen dat je denkt dat daar een probleem mee is.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Blue Motion 
Mijn polo rij plezier wordt wel minder als ik steeds weer het schurende geluid hoor.... Vooral bij lage toeren!!

Ik ga binnenkort zeker even langs de vw dealer... en dat ze goed naar de vrijloop van de airco moeten kijken... Bij eventuele reparatie of ander oorzaak, zal ik deze hier even melden!..

---> Even zijsprongetje :mrgreen:
Weet iemand de welke maten deze torx/veeltand heeft?

A) Scharnier deur
wunqmzqbon9vu.jpg

B) Scharnier deur
fnspuic6ydykn.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!