Polo 6r CAN bus problemen na uitlezen met ELM327

Beste allemaal,

Begin vorig jaar heb ik met een low budget bluetooth dongle een motor storing uitgelezen. Na afloop werkten de climatronic module en ruitenwisser achter niet meer. Na vervangen van de climatronic module probleem opgelost.

Afgelopen week is het probleem weer terug. Climatronic werkt niet meer. De ventilator doet helemaal niks, maar flaps en aansturing AC wel. Ik kan het climatronic paneel weer vervangen maar overweeg nu ook het BCM te vervangen.

Heeft iemand ervaring met dit soort problemen en hoe ingewikkeld is het om een BCM qua software in te stellen? Het uitwisselen van BCM is voor mij geen probleem. Uiteraard zoek ik een BCM met exact dezelfde onderdeelcodes.
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI 
Ok, ik zal even aanvullen ;)
Het gaat om een polo 6R uit 2011, ik heb er zelf geen aanpassingen aan gedaan omdat de auto van zichzelf al met voldoende opties is uitgerust. Onder andere navi, parkeersensoren, elektrische ramen en spiegels.
Op elektrisch gebied kan ik me aardig redden, multimeter, scoop en soldeerstation aanwezig.
Op software gebied heb ik geen VCDS of andere diagnose apparatuur.
Heeft iemand van jullie ervaring met het uitwisselen van een BCM?
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI 
Dank voor jullie reacties.
Inderdaad ga ik deze week langs de garage voor een uitleesactie.
Ik heb goede ervaring met De Vries automotive hier in Assen.
De auto is verder helemaal origineel, ook geen xenon oid achteraf geinstalleerd.

Weet iemand van jullie ook wat er mogelijk is qua inleren van de climatronic module? Kun je hem bv opnieuw aan de bcm koppelen?
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!