Voorstellen HazouPH

Goeiemorgen/middag/avond,

Mijn naam is Patrick en ik bezoek deze site al bijna 2 jaar. Heb ook sinds ongeveer 2 jaar een prachtige polo 6r 1.2 TDI BM.
Ik en mijn omgeving noemen het baby blauw/sky blue, maar is toch echt een toffe kleur.

DSC_0217.JPG

Nu geruime tijd van de website gebruik te hebben gemaakt vond ik het tijd om me eens voor te stellen.

Toen ik hem kocht was die redelijk standaard. Tenminste denk ik voor een BM. In die 2 jaar al verschillende aanpassingen gedaan:

- Chiptuning naar ~100pk
- H4 naar H7 omzetten
- VCDS aanpassingen (bochtenverlichting bijv.)
- Regensensor ingebouwd, die had die niet maar wel ruimte ervoor
- Automatische verlichting ingebouwd via kabelboom en RLH sensor
- Voetenverlichting (voor en achter) en domeverlichting (was aan/uit nu ook apart link en rechts)
- RCD 330 (Condensator en USB mod ingebouwd) voor android auto (binnenkort draadloos via een XDA Developers project)
- USB aansluiting bij bekerhouders
- Achteruitrijcamera in embleem (Van niks naar kentekenverlichting camera naar <--)
- Zowel zomer (origineel) als winterbanden (stalen velgen plus VW dop)

Ook heeft de dealer al mijn 3 verstuivers vervangen en de dieselfilter/drukregelaar onder de tank vervangen. Dit vanwege een lekkende verstuiver die ze eerst niet konden vinden. Wel allemaal onder garantie Big Grin

Dus al lekker bezig geweest, leuk autootje om aan te sleutelen en veel informatie te vinden.
Nu alleen nog wil ik ooit led lampen, zelf dimmende binnenspiegel, prachtige velgen met 4-seizoensbanden en de brandstofpomp aanpassen. Ook moet ik nog een ratelend geluid weghalen.
Geluid is er alleen bij het gas geven tussen gashouden voor constante snelheid en gas los laten. Precies daar tussen wil die nog wel eens een ratelend geluid produceren.

Over die pomp van mij achterin, die giert als een gek (alle niveau's). Dus heb al nieuwe pomp (6c0*) variant plus nieuwe leiding (om drukregelaar te omzeilen), moet alleen nog erachter komen hoe ik daarna de leiding ontlucht. Mocht iemand weten hoe, hoor ik dat graag ;)

Leuke website, ik ben benieuwd!

Groetjes!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
Welkom op het forum, lekker bezig geweest al. Het ratelend geluid zou je brandstofleiding kunnen zijn. Die zit (als ik mij niet vergis) tegen het schutbord aan de passagiers zijde. Misschien kan @Catunambu hier meer over vertellen.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: HazouPH
Welkom!

Ben wel benieuwd als dit werkt. Heb zelf al Android + Carplay erop zitten. Maar nog niet het draadloos verbinden zonder Usb.
Heb dit al uitgeprobeerd door middel van een oude Motorola Razr I, het werkte namelijk eerst alleen via een andere telefoon en die als slaaf te gebruiken. Nu zijn ze met een dongel bezig, dat is een stuk efficiënter. De dongel, natuurlijk bedraad aan mijn USB aansluiting bij de bekerhouders, vervangt dan die "slaaf" telefoon. Krijg dit ergens tussen januari en maart binnen.

Welkom op het forum, lekker bezig geweest al. Het ratelend geluid zou je brandstofleiding kunnen zijn. Die zit (als ik mij niet vergis) tegen het schutbord aan de passagiers zijde. Misschien kan @Catunambu hier meer over vertellen.
Ah, had dit al eens voorbij zien komen. Alleen geen aandacht aan besteed. Mocht deze user meer weten, ik hoor het graag, vind dat namelijk naast mijn brandstofpomp ook een ergernis.

Danku allen, warm welkom hier
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Welkom!

Ontluchten kan, volgens mij, via VCDS. Anders even je brandstof relais localiseren en deze door verbinden zodat de pomp aanslaat en je leiding vol pompt.

@Sal Dat ratelende geluid komt mij niet echt bekend voor. Als ik TS was, zou ik eerst even alle hitteschildjes goed controleren of deze rammelen/ratelen.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Welkom!

Ontluchten kan, volgens mij, via VCDS. Anders even je brandstof relais localiseren en deze door verbinden zodat de pomp aanslaat en je leiding vol pompt.

@Sal Dat ratelende geluid komt mij niet echt bekend voor. Als ik TS was, zou ik eerst even alle hitteschildjes goed controleren of deze rammelen/ratelen.
Het verplaatsen van de brandstofleiding heeft helaas niet geholpen. Ik ga de hitte schilden etc eens bekijken. Vind het ook op een raar moment opkomen het geluid. Lijkt een beetje net iets links van de voetenruimte van passagier te komen. Wel onder de auto. Dus dacht in eerste instantie aan uitlaat?

Met vcds kan ik idd de brandstofpomp aanzetten via "output test". Enige manier denk ik, kon de andere optie zoals "fuel pomp test" niet vinden. Maar dan pompt die in korte stoten (circa q a 2 seconden per keer) de lucht/brandstof naar brandstoffilter dan naar hpfp. Blijft dat dan niet in hpfp hangen? Of wordt het door gepompt naar de tank?

Toch alvast bedankt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
als je de pomp enige tijd laat lopen, zal deze de lucht in de leiding via het brandstoffilter weer terug de retour naar de tank in blazen!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
als je de pomp enige tijd laat lopen, zal deze de lucht in de leiding via het brandstoffilter weer terug de retour naar de tank in blazen!
Okey. Want hier was ik nog niet over uit. Als ik de brandstoffilter zie, zie ik 2 slangen eraan. 1tje vanaf de pomp in de tank, ander gaat naar de hpfp. Dus durfde dat nog niet aan. Want dan komt de lucht alsnog bij de hpfp terecht en gaat niet direct terug de tank in. En daar wil je het liever niet.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
Welkom! Toffe kleur hoor! ;)

Ik zie behoorlijk wat overeenkomsten met mijn auto! Ook qua mods/upgrades.

Rammeltje wat jij omschrijft heb ik ook last van gehad, wat een klemmetje bij het roetfilter, vastgezet door de dealer bij welkomsbeurt.

Wat heeft die van jouw gelopen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!