Polo 6R (2014) R-Line Flash Red Gestolen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas is precies 3 maanden na aanschaf mijn Polo 6R R-Line in de "Flash Red" kleur gestolen. Alarm (klasse 3) niet gehoord en ik heb niet de indruk dat ze een raampje hebben ingetikt. Dit is gebeurt in de nacht van Zondag 30 November op Maandag 1 Dec.

Gelukkig goed verzekerd maar toch heel vervelend.

Mvg,
'nuff
 
Dat is zuur! Was/is een mooie combi, R-Line en rood. Ik heb het twee keer meegemaakt, dus ik weet hoe het voelt. Eerste keer mijn Kever, geparkeerd onder het raam van mijn kamer. Ik hoorde een bekend geluid en ben er achteraan gerend, maar vergeefs. Zelf 3 dagen later teruggevonden. Politie doet niks.
Tweede keer een Opel Vectra van de zaak (vond ik niet zo erg). 7 weken later teruggevonden op het parkeerterrein van metrostation Kralingsezoom.
 
Is in de Vinex wijk Meerhoven in Eindhoven gebeurd. Ik ben op de vrijdag voordat het gebeurd is 2,5 uur in de wasbox bezig geweest om hem weer helemaal mooi te poetsen. Hij zag er weer uit als nieuw; velgen ook helemaal mooi. Schijnbaar vondt de dievengilde ook dat ie er mooi uit zag.

Auto was All Risk verzekerd en kreeg volledig aankoop bedrag eerste 3 jaar terug. Echter betrof deze auto een showroom model die met fikse korting was afgeprijsd, dus ik zal moeten bijleggen als ik exact de zelfde wil.
 
Auto was All Risk verzekerd en kreeg volledig aankoop bedrag eerste 3 jaar terug. Echter betrof deze auto een showroom model die met fikse korting was afgeprijsd, dus ik zal moeten bijleggen als ik exact de zelfde wil.
Heb destijds bij de aankoop van m'n 6C mij dit ook afgevraagd. Je krijgt inderdaad het aankoopbedrag terug en niet de catalogusprijs... daar was ik al bang voor....

Eigenlijk kan je gewoon beter vragen om de korting te verrekenen met de inruilprijs van je andere auto.
Balen hoor! Hier word je toch niet goed van.. Mag ik vragen waar het ongeveer gebeurt is?
Btw, kan je je auto appart verzekeren tegen diefstal, dus dat hij gestolen word of is dat ook gedekt bij diefstal wat bijv in je WA Plus dekking zit..?
WA+ zit over het algemeen gewoon diefstaldekking is. Zulke relatief jonge auto's worden normaal gesproken All Risk verzekerd.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Heb destijds bij de aankoop van m'n 6C mij dit ook afgevraagd. Je krijgt inderdaad het aankoopbedrag terug en niet de catalogusprijs... daar was ik al bang voor....

Eigenlijk kan je gewoon beter vragen om de korting te verrekenen met de inruilprijs van je andere auto.

WA+ zit over het algemeen gewoon diefstaldekking is. Zulke relatief jonge auto's worden normaal gesproken All Risk verzekerd.
Bij all risk hebben sommige verzekeringsmaatschappijen toch een nieuwwaarde regeling? Geld dat trouwens alleen voor schade of ook voor diefstal.. Ik heb nu WA+.. Ik ga hem wel zsm All Risk verzekeren.. Ik zal gelijk sit ter sprake brengen, van wat nou als mijn auto gestolen word..

Verstuurd van mijn Lenovo K910
 
Bij all risk hebben sommige verzekeringsmaatschappijen toch een nieuwwaarde regeling? Geld dat trouwens alleen voor schade of ook voor diefstal.. Ik heb nu WA+.. Ik ga hem wel zsm All Risk verzekeren.. Ik zal gelijk sit ter sprake brengen, van wat nou als mijn auto gestolen word..

Verstuurd van mijn Lenovo K910
Nieuwwaarderegeling geldt bij diefstal en total-loss. Tot drie jaar na eerste tennaamstelling.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Ik heb idd 3 jaar nieuwwaarde regeling. Maar eerst wacht de verzekeraar 1 maand om te kijken of de auto niet terug gevonden wordt. In die periode heb je recht op vervangend vervoer voor 30 dagen a 25.- euro per dag maar dat moet je wel zelf voorschieten (c.a. 700,- euro). Vervolgens gaat de verzekeraar over tot uitbetaling maar dit laat nog eens 2 weken op zich wachten. In deze periode krijg je geen huur auto vergoed.

Pas na 7 weken eindelijk geld en kan je iets nieuws gaan uitzoeken. Omdat ik de polo destijds nieuw had gekocht wil je toch iets van gelijke strekking dus weer een nieuwe auto gekocht... 8 weken levertijd (minimaal). Dus zit je gewoon 3 maanden zonder een eigen auto.

Heb niet weer gekozen voor een VAG auto. Die zijn gewoon te diefstal gevoelig en ik heb niet de indruk dat VW druk mee bezig is de beveiliging te verbeteren. Die denken natuurlijk, "mooi, verzekerings werk, dat wordt weer een auto verkopen." Uiteindelijk is VAG de lachende derde. Ze kunnen wel een bear lock in de auto zetten, maar ik denk dat ze gewoon moeten beginnen met de sloten verbeteren waardoor die "polen sleutels" niet meer werken.

Bij ons is de straat waar ons huis staat is een blokje van 7 huizen. Daar staat oa. een Seat, Audi, en m'n Polo. In de Seat en Audi is ingebroken en airbags en navigatie gejat. Bij mij dus de hele auto. En afgelopen weekend in onze wijk een witte Seat Bora-Negra (oid; ik had er nog nooit van gehoord maar was mooi autotje).

Dit was m'n eerste VW. Echt een prima auto, maar voorlopig geen VAG auto meer voor mij. De liefde is een beetje over. Ik heb geen zin om elke nacht als een waakhond voor m'n deur te gaan liggen.
 
Helaas is het niet alleen beperkt tot Volkswagen. Ook BMW, Mercedes, Mini en ook bijvoorbeeld de Mitsubishi Outlander PHEV, de Nissan Quashqai en nog wat spul.
Met alles respect voor VW, maar om nu een VW met een BMW of een Mercedes te gaan vergelijken, vind ik wat ver gaan. Ook de modellen die je daarna noemt zitten in een andere prijsklasse dan de Polo. Probleem is dat het bij de VAG groep wel heel makkelijk is om in de auto te komen. En een airbag uit de VW past ook weer in een Seat of Skoda of Audi en andersom

Bocanegra ;) Valt wel op zo'n wagen, en op straat zetten is zoals de kat bij de melk zetten...
Ik denk dat je bedoelt "kat op het spek binden". Even goed een ontzettend onzinnige opmerking. Dus je hebt hard gewerkt en je centjes opgespaard. Je verwent jezelf met iets moois zet het voor de deur, slot erop, en ook nog een alarm erop zodat iedereen weet "verboden toegang voor onbevoegden" en jij zegt vervolgens "kat bij de melk zetten." Wat een onzin. Ze hebben gewoon van andermans spullen af te blijven. Als ik jou zo hoor mag niemand een auto van boven de 30 mille hebben als die persoon geen garage heeft. En in dit geval hebben we het nog altijd over een Seat!!! T's geen Jaguar of BMW of zo...
 
  • Leuk
Waarderingen: Gunner
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!