Polo 6R 2012 laten chiptunen?

Beste Mede Polo bezitters,

Eerder heb ik hier een post geplaatst betreft autoradio en ben toen goed geholpen.
Nu is het wat anders,

Ik zit erover na te denken mijn Polo 6R Bluemotion diesel uit 2012 te laten chiptunen.
Nu bezit ik over 75PK en zou dat graag naar 105PK zien gaan. Zie alleen veel verschil in aanbod qua prijs. En ook biedt de ene 105PK en de andere weer 100PK. En ook iets met koppel wat ik veel teruglees.

Ik wil er uiteraard het liefst zo min mogelijk aan uitgeven voor het beste resultaat.
Wat en welke plaats raden jullie mij aan?

Wellicht ook mensen die me iets kunnen vertellen over hun ervaring qua verschil NA het chiptunen.


Hoor graag!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Zeker aan te raden met de 6R BM.
Het loopt gewoon zoveel beter en je hebt op een iets hogere snelheid, in een hogere versnelling, gewoon nog "power".
Niet meer terug naar de 3 als je wilt inhalen op de snelweg :mrgreen:

De tuningsfile is inmiddels al 'oud' en geperfectioneerd. Zou naar een bekendere tuner gaan waar jij een goed gevoel bij hebt (of voordeligst is).
Informeer direct even naar de EGR, het wegschrijven hiervan.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: Mikie
Zeker aan te raden met de 6R BM.
Het loopt gewoon zoveel beter en je hebt op een iets hogere snelheid, in een hogere versnelling, gewoon nog "power".
Niet meer terug naar de 3 als je wilt inhalen op de snelweg :mrgreen:

De tuningsfile is inmiddels al 'oud' en geperfectioneerd. Zou naar een bekendere tuner gaan waar jij een goed gevoel bij hebt (of voordeligst is).
Informeer direct even naar de EGR, het wegschrijven hiervan.


EGR wegschrijven? Ben daar niet bekend mee. Wat voegt dit toe? En waarom evt laten wegschrijven.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Met mijn voorgaande 6R ook laten doen, wereld van verschil op de snelweg. Hij pakt hem lekker door als je een auto of vrachtwagen wil inhalen. Verwacht geen racemonster, maar het is vele malen aangenamer rijden! Ikzelf zou lekker naar VAG techniek gaan, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Ziet er netjes uit op hun website, echter zijn hun wel een van de, zoniet de duurste voor 105PK met een bedrag van 599euro. Ik zie er ook van 350 voorbijkomen. Scheelt nogal.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
egr wegschrijven wordt door alle bekende tuners afgeraden met deze motoren, je roetfilter zou niet meer goed kunnen regenereren hierdoor en dit gaat problemen opleveren op de iets langere termijn, vraag me niet hoezo, vraag het aan de tuner. Als je je egr laat wegschrijven kan je beter gelijk je roetfilter leeg lagen halen en weg laten schrijven. Maar dit gaat uiteraard weer problemen opleveren met de APK.
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: FietsendeKraai
Klopt, alleen heb ik dan niet 105 maar 100pk en 220 koppel ipv 240.

Daar moet je je niet op vastbinden.
Elk blok is anders en tuners geven een waarde welke ze 9 van de 10 keer kunnen halen. Zo om geen scheve gezichten te krijgen als je op de bank gaat/staat.

Het rijdt gewoon aanzienlijk beter en die 5pk meer of minder merk je echt niet direct.


@BlackDiesel Een maatje heeft hem juist laten uitschakelen op advies van de tuner. Die rijdt er nu al zon 3,5 jaar mee rond (inclusief stage 1) en maakt 30/35k km's per jaar. Geen enkel probleem.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Ja, als je er veel aan gelegen is om eea zwart op wit te hebben. Maar ik vind het voor een stage 1 wel erg veel meer geld en heb daarom nooit een "+" gedaan.
Ik weet dan ongeveer hoeveel het vermogen is toegenomen. En die paar pk en Nm meer zijn (me) niet de extra kosten waard.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!