Polo 6R 1.6 TDI schokken en witte rook.

Goedenacht allemaal! Allereerst fijn weekend!

Ik zal maar meteen met mn probleem beginnen..
ik rij in een Volkswagen polo 6r 1.6 tdi,
en sinds kort begint de auto na een aantal minuten rijden te schokken,
en stoot witte rook uit.
Stationair bij het stoplicht ben ik een aantal keer genoodzaakt auto uit te gooien tot het groen was.
Verstuivers gecheckt die zijn het niet, geeft geen enkele foutcode of error aan.
De auto heeft 1 keer tijdens het uitlezen aangeven dat de gasklephuis constant dicht zat,
die open gehaald bleek erg vervuild.
2dehandse gemonteerd, heeft de auto 3 dagen top gereden en toen weer hetzelfde liedje.
Die gasklep eruit gehaald bleek die ook goed vies te zijn geworden zwart aandachtig spul,
met een soort van olieachtig iets eromheen..
splinternieuwe gasklep erin heeft de auto weer 2 dagen top gereden en nu weer zelfde verhaal..

Egr is overigens splinternieuw..

Helphelphelp!
Dank u!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6r  1.6 tdi 
Ik zal zo dalijk een foto van de vervuilde gasklephuis uploaden..
gaat dat iets helpen qua achterhalen van het probleem..
smurrie ziet er inderdaad olie achtig uit..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6r  1.6 tdi 
Ik zit net een beetje op internet te lezen,
mijn symptomen lijken aardig veel op een kapotte egr koeler,
alleen heb ik geen koelvloeistof verlies..
zou dat kunnen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6r  1.6 tdi 
Alles kan. In ieder geval is dat vettige laagje niks geks. Maar zoals al eerder gezegd het lijkt me een beetje op problemen met de EGR maar het is altijd lastig om zo een diagnose te kunnen stellen
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!