Polo 6r 1.6 TDI :: 2010 Volkswagen

Zo de 1e paar dagen in de polo zijn een feit. Man wat rijdt dat heerlijk! Verbruik bevalt me ook zeer goed, als dat metertje een beetje klopt dan natuurlijk :) Was in de relaxed modus van Zutphen naar Den Haag gereden en had een gemiddelde van 4,1. Op de terugweg wat meer haast en toen kwam ik op 4,7. Super! Ook het start stop systeem bevalt me wel, al betwijfel ik of je er nou ook echt iets mee bespaart?

Heb voorlopig geen plannen met de polo, al het geld is op... Nu eerst weer een beetje sparen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ow haha, dom... Met de POLO bedoel ik natuurlijk :) De lupo bestaat intussen niet meer. Heb het even aangepast.

Het verbruik lijkt overigens niet op de lupo hoor, ik had namelijk een benzine lupo. Verbruik schommelde altijd zo rond de 1:15 a 1:16. En dan reed ik heel netjes en altijd lange afstanden.
 
Als ik vragen mag, rijd je veel snelweg?
En zo ja, welke snelheid houd je dan aan?

Ik haal met de 1.2tdi op 125(elektronische snelheidsmeter) op cc maar 1 op 20 namelijk, dus ben wel benieuwd;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Nette scoren! Mijn 1.6TDI (Zonder Bluemotion Technology) doet gemiddeld 5.2 per 100km. Mocht je willen gaan investeren in je auto, het chippen bij JD is een serieuze aanrader. Je weet niet wat voor'n beest eronder je kap verscholen ligt :twisted:
 
Als ik 125 aanhoud kom ik ook rond de 5,0 uit hoor. meestal rij ik iets langzamer. Het is maar net hoe veel haast ik heb en of het druk is op de weg. Mijn gemiddelde van 4,1 was vooral met de cc op 110. Vanmorgen van Nijmegen naar Delft, druk op de weg en veel file. Uiteindelijk een gemiddelde van 4,5. Waar het kon hield ik 120 aan.

Ik rij eigenlijk alleen maar snelweg :)

Chippen bij JD, misschien wel iets om over na te denken. Wat voor invloed heeft dit op het verbruik? Ik kom eigenlijk geen vermogen tekort namelijk.

Ben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik 125 aanhoud kom ik ook rond de 5,0 uit hoor. meestal rij ik iets langzamer. Het is maar net hoe veel haast ik heb en of het druk is op de weg. Mijn gemiddelde van 4,1 was vooral met de cc op 110. Vanmorgen van Nijmegen naar Delft, druk op de weg en veel file. Uiteindelijk een gemiddelde van 4,5. Waar het kon hield ik 120 aan.

Ik rij eigenlijk alleen maar snelweg :)

Chippen bij JD, misschien wel iets om over na te denken. Wat voor invloed heeft dit op het verbruik? Ik kom eigenlijk geen vermogen tekort namelijk.

Ben.

Oh oeps, nog vergeten bij te vermelden dat ik ook een stuk autoweg rijd, dus op alleen snelweg komt mijn verbruik op een normale dag, op cc op 125, op zo'n 5,3.
De autowegen maken voor mij een redelijk verschil qua verbruik zodat ik dan gemiddelden kan rijden van 4,7 (gunstig weer) tot 5,2 (zeer ongunstig weer).

Qua verbruik, dat gaat met chippen iets naar beneden bij het behouden van dezelfde rijstijl;)
Als noemer, je kunt dan een verbruiksdaling zien tot 15%;)
Maar aangezien jij geen vermogen mist weet ik niet of je er wel zo blij mee zult zijn :roll:
Ik had destijds een flink erger puntje van de 1.2 wat betreft doortrekken (dat kon niet op een fatsoenlijke diesel manier), dus bood chippen uitkomst. En met het extra rijcomfort van het vermogen zag ik mijn verbruik ook nog dalen doordat ik nu veeeeeeeel rustiger met de auto om ga wat betreft gas intrappen;)
Echt trappen deed ik niet met de auto, omdat ik toch nog wel graag een jaartje of 10 met de auto wil rijden, maar het zat mij ook absoluut niet lekker om de motor vaak door te trekken naar 3000rpm.

Allicht dat je een keer een ritje met een gechipte 1.6 mee kunt rijden of evt zelf kunt rijden, dan kun je even kijken of het wat voor jouw is;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Helaas ken ik niemand anders met een 1.6tdi motor, laat staan een gechipte :( Zal JD eens bellen, misschien dat zij via via een proefrit kunnen regelen of iets dergelijks? We hebben deze auto gekocht met het idee om er nog een aantal jaren mee vooruit te kunnen. Zou je niet te maken krijgen met overmatige slijtage als je hem chipt? Ik vind 140 PK wel een hele grote sprong!
 
Dat zou idd ook wel een mooie oplossing zijn;)
En wat betreft slijtage, dat zou je de heren van JD ook kunnen vragen;)

Dan krijg je een antwoord in de trant van bij dezelfde rijstijl is de extra slijtage te verwaarlozen. Uiteraard zal hun antwoord wel beter zijn dan hoe ik het er zo neer zet;)
Moraal van het verhaal iig, als je er niet gek mee gaat doen, zou het niets uit moeten maken:)
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!