Polo 6R 1.4 FSI schokdempers vervangen

dov

Sponsor
2,574
1,413
171
Hallo iedereen,

Ik heb op dit moment een Polo 6R 1.4 FSI uit het jaar 2012, daarvan zijn de frikandellen schokdempers aan vervanging toe aangezien ze een beetje zweten. Ik wil ze dus graag vervangen/laten vervangen. Nu is mijn vraag, kan iemand me vertellen hoe ik zeker weet welke dempers ik moet kopen? Kan dit met de PR nummers gecheckt worden? (Remmen zijn over een tijdje ook aan vervanging toe, dus die wil ik er gelijk bij pakken denk ik, remschijfjes voor en trommels achter, neem aan dat dat ook met de PR nummers gecheckt kan worden?

Nu maakt performance me niet heel veel uit aangezien het toch maar een 1.4'tje is. Wat wordt geadviseerd? Een gebruikte set van bijv onderdelenlijn ben ik ook niet tegen overigens, maar ik weet niet hoe ik precies kan checken welke set compatibel is voor mijn Polo

Alvast bedankt
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Sachs kan ik je wel aanbevelen.
Is OEM en wordt op veel Duitse auto's gemonteerd. Heb ze zelf ook op aanraden van Robin gekocht via ebay.


Oude vering gebruiken of Sachs verkoopt ook vering.

Qua remmen, zou ik kiezen voor TRW. Dit is OEM en goede kwaliteit.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  • Leuk
Waarderingen: dov
Het hangt ervanaf wat je wilt. Wil je betere wegligging? Verlagen? Stijve Bilsteins of gewoon je comfort behouden? Volgens mij is dat de eerste vraag die je jezelf moet stellen. Als je de wagen snaarstrak hard een bocht wil insturen zal je naar verlaagde harde gasdempers moeten gaan. Bij normaal rijcomfort zal je moeten gaan kijken naar OEM dempers of vergelijkbaar. Succes!
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
Even een update voor toekomstige mensen die dit via google of de zoekfunctie weer tegen komen:

Ik heb uiteindelijk het volgende gekocht met bijbehorende onderdeelnrs:

2x SKF Stabilisatorstang VKDS 341000
2x Monroe veerpoot + toplager MK077
2x Monroe Schokdemper voor G8109
2x TRW Schokdemper achter JGT1082T

Achteraf was het nog handig om nieuwe hoesjes voor de dempers te kopen maar goed, dat is voor de volgende keer.
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Taurus
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!