Polo 6N2 hoge toeren na vervangen bak en koppeling

Voorheen reed ze 80 met 2000 toeren en nu 3500. Ook 100 rijd ze nu 3200. Er zit een versnellingsbak in van een andere Polo (6N2) en een nieuwe koppeling. Het lijkt me niet normaal dat de toeren na vervangen zo hoog zouden moeten zijn. Hebt iemand hier ervaring mee en/of tips? Ben ook al naar andere bakken aan het kijken. De auto is een project.
 
Volkswagen  Polo 6N2  1.4 60pk 
Ik ben van mening niet precies dezelfde bak er in gezet. Waarschijnlijk één met een andere overbrenging.
Kan een andere overbrenging en de hogere toeren kwaad? Hij trekt een stuk sneller op maar ben erg huiverig om sneller dan 100 te rijden in verband met toeren die boven de 4500 gaan.
 
Volkswagen  Polo 6N2  1.4 60pk 
Hogere toeren zal een hoger brandstof verbruik betekenen, de motor(krukas) maakt meer omwentelingen waardoor hij warmer kan worden, sneller zal slijten, evt. meer olie zal verbruiken. Probeer niet te lang (30 min?) achter elkaar hoog in de toeren te komen en houdt de temperatuur in de gaten. Ook je oliepeil elke 1000km even checken. Zou eerst beginnen met elke 500km en als dat meevalt, een langer interval aanhouden. Bij welk toerental start het rode gedeelte op je toerenteller? (Foto?)
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Hogere toeren zal een hoger brandstof verbruik betekenen, de motor(krukas) maakt meer omwentelingen waardoor hij warmer kan worden, sneller zal slijten, evt. meer olie zal verbruiken. Probeer niet te lang (30 min?) achter elkaar hoog in de toeren te komen en houdt de temperatuur in de gaten. Ook je oliepeil elke 1000km even checken. Zou eerst beginnen met elke 500km en als dat meevalt, een langer interval aanhouden. Bij welk toerental start het rode gedeelte op je toerenteller? (Foto?)

55 tot 6

EC7EED45-D813-4163-9F95-EF19401CDFD3.jpeg
510BBCC9-4F0D-461B-A1B9-1FACF4716937.jpeg

Hoe kan ik er zeker van zijn dat ik er een goede bak in zet? Waar moet ik naar kijken ect?
 
Volkswagen  Polo 6N2  1.4 60pk 
Geen idee, die technische kennis heb ik niet, maar in dat geval zou ik niet veel harder den 100km/h / 4500 toeren rijden want bij 5500 toeren zit je op het rode gedeelte.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!