Polo 6N1 SDI 64PK 1997 drive dy wire

Beste mensen,De Polo van mijn dochter is een Polo 6N1 64pkSDI 1997 met drive by wire geen gaskabelmaar een potentiometer bij het gaspedaal,de potentiometer geeft een waarde dooraan het motorregel-eenheid (ECU) en die regelt verder de inspuiting. Ik bengeen expert maar heb het vermoeden dat het zo ongeveer werkt. Zo niet hoor ik dit graag

De Polo rijd prima ,trekt goed op geeft geen rookwolken bijhet wegrijden of gasgeven 130 km is geen probleem ,gas over nog. Er is èèn narigheidjeals de motor stationair loopt dan zaagt die en als je ietsje,s gas geeft dusdan loopt de motor iets hoger stationair dan loopt die wel goed en zaagt niet.

Ik kan niets vinden waar mee ik de motor hoger stationairkan afstellen. Zou het kunnen zijn dat de koolbaan in de potentiometer bij het gaspendaal op hetstationair stukje niet helemaal goed is en niet de juiste waarde aan de ECU afgeeft en dat die daar door zagend stationair loopt.

Ik heb de stekkers aan de ecu gereinigd met contactreinigeren nog een aantal stekkers in de motorruimte dit heeft niet geholpen. Heeft iemand ervaring met het drive bywire zou het de potentiometer kunnenzijn Het display van de polo geeft aansevic insp systeem, zou dat kunnen komendoordat de potentiometer geen degelijkewaarde geeft bij het stationair punt.

Het polotje rijd prima maar zou super blij zijn als datprobleempje verholpen zou zijn.

Hartelijke groet Edwin de jong.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!