Polo 6c navigatie uitbreiding

Een goedemiddag,

Zoals ik in mijn introductie aangaf ben ik op zoek naar een systeem met navigatie. Omdat ik via diverse kanalen te horen kreeg dat een RNS510 achtig systeem niet zou passen, heb ik vandaag het bestaande systeem los gekoppeld.
Ik ben er alleen nog niet achter waarom dit niet gaat passen. Is het de inbouwmaat? Of is het juist de aansluiting?

Wat opviel was dat er een "loos" kabeltje achter de radio vandaan kwam waarvan ik geen idee heb wat het is....
Iemand een suggestie?
Voor de volledigheid ook nog een foto van de ander kant..

Uiteindelijk ben ik, naast de originele systemen, maar 1 iemand op het forum tegengekomen die een niet VW systeem had geplaatst. Verder heeft Pioneer wel een leuk systeem wat via ebay voor een redelijke, maar eigenlijk nog te hoge, prijs te krijgen is. Mochten er nog meer mensen zijn die een niet VW-systeem hebben dan ben ik heel erg benieuwd.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
Die ene zal ik zijn Big Grin Maar er ook genoeg anderen, google of zoek op dit forum 'android radio'. Met de 6C is het echter uitkijken want veel Android radio's werken perfect op de 6R, bij de 6C mis je bij veel de stuurbediening aansluiting. Hier nog een topic van vorig jaar: https://mypolo.nl/xenforo/threads/android-radio-polo-6c.11127/ misschien dat aantal hier met een 6C en android iets meer weten.

Naast de standaard Android radio's die veel gebruikt worden in allerlei auto's heb je af en toe ook nog soort android radio's die voor de 6C wel volledig werken. Kans is dan wel dat dat verouderde hardware is e.d., de ontwikkeling zit daar niet in. Daarnaast heb je natuurlijk nog allerlei dure after market radio's van Pioneer e.d.

Hoe het verder zit met de 6C of RNS510 zou het niet weten.
 
Inmiddels ben ik er achter dat er 2 type quadlock's zijn en snap ik nu ook waarom een RNS510-achtige niet gaat passen.
Waar ik nog wel benieuwd naar ben is wat het loze kabeltje is achter de radio. Is dit misschien de kabel die gebruikt wordt als er een regelunit in het dasboardkastje zit?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
Na weer wat zoekwerk is het duidelijk geworden dat als er op dit moment geen navigatie in de auto zit en er dus ook geen navigatiebeelden op de mfd hoeven te verschijnen, dit dan ook niet mogelijk is met een aftermarket systeem. Alleen als er eerder al wel zo'n systeem in zat krijg je die route-aanduiding op de mfd. Dit schijnt dan ook te gelden voor de beelden van bijvoorbeeld pdc en climatronic.

Zijn er, ook bij een aftermarket systeem mogelijkheden om deze functionaliteit toe te voegen?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!