Polo 2018 DSGbak/motor probleem?

Goedenavond allemaal,

Ik heb een Volkswagen polo automaat (dsg) uit 2018 met ongeveer 115.000 km op de teller.

Mijn auto schakelde altijd heel soepel over, hier merkte of voelde je niks van. Sinds enige tijd voel ik de auto overschakelen, soms is het overschakelen ook hoorbaar als je goed luistert. Ook hoor ik een soort klik als ik de auto in z’n P zet én vlak voordat ik tot stilstand kom. Ik heb twee keer de melding “start stop storing” gekregen met een knipperend motorlampje, echter ging deze beide keren binnen 10 seconde weg. Ik weet niet of dit iets met elkaar te maken heeft. Bij het uitlezen stond als opgeslagen storing dat een bepaalde cilinder overgeslagen wordt? (weet het niet precies meer). Toen hebben ze de bougies en bobines vervangen.

Het probleem met het niet soepel overschakelen is gebleven. Ik heb toen een software-update laten uitvoeren bij de dsg dokter. Die gaven aan dat de koppeling waarschijnlijk ook kapot is, ook al gaf het uitleesapparaat dit niet aan. Na de software update is de auto op fijnere momenten over gaan schakelen, maar soepel was het nog steeds niet. Soms voel ik echt een bonk. Toen heb ik dus ook mijn koppeling laten vervangen en dit heeft helemaal niets geholpen.

Dure grap en ik heb nog steeds een auto die naar mijn mening echt heel raar doet. Ik ben voortdurend bang dat ik de auto kapot maak door er mee door te rijden. Deze problemen spelen al sinds februari.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
 
Volkswagen  Polo  95 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!