Polo 1.4 TDI 2014 koude start onregelmatig

Beste leden,

mijn polo 1.4 tdi uit 2014 loopt bij een koude start onregelmatig. Het lijkt net of de auto wil afslaan en de toerenteller gaat ook op en neer. Echter ervaar ik dit probleem echt ALLEEN als de auto 5/6 uur uit is geweest.

30k KM geleden nieuwe verstuivers laten plaatsen. Zou het dan alsnog hiermee te maken kunnen hebben? Of toch wat anders? Weet iemand raad?

de auto geeft verdef geen foutcodes...
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 
Een kennis heeft ook dit probleem 1.4 tdi 75 pk. Alleen bij koude start trilt deze zo heftig dat die bijna af wil slaan. Ook geen foutcodes. VCDS gehangen tijdens koude start de injectoren geven zelfde waardes aan, allemaal onregelmatige waardes maar na goed gas geven worden de waardes weer goed.

Zodra de motor goed loopt ervaar ik ook geen problemen, ik zou denken iets met hoge drukpomp aangezien riem vervangen is. Tellerstand is 235xxx.

Pas alle filters vervangen beurtje gegeven, flesje reiniging in de brandstoftank gegooid. Tank leeg gereden maar helaas geen resultaat
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
Zou dit te maken kunnen hebben met kapotte/slechte gloeibougies?

Kan ik dit uit de meetwaardes trekken of ze allemaal eruit halen en met multimeter checken?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
Ja klopt mee eens en starten doet die ook in 1 keer, het precies het probleem als de onderstaande topic. ik zag deze later pas.

 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
Net even opnieuw de waardes gecheckt met een koude start, kunnen jullie mij bevestigen dat verstuiver 3 niet al te lekker meer is of kan de compressie ergens anders mee te maken hebben? ik heb al een schoonmaakmiddeltje erin gegooit van 5 in 1 apk booster, tank leeg gereden maar dat mocht niet baten. Nu even bij de dealer een schoonmaakmiddel halen die zijn sterker heb ik te horen gekregen.


1676804295298.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
Dit ga je echt niet oplossen met additieven hoor. Tis net een locomotief. Ga maar eens onder de auto liggen en kijk of je dat gerammel uit de versnellingsbak kunt lokaliseren, zo ja dan is het waarschijnlijk je vliegwiel.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
Ik vind m behoorlijk kloppen tijdens t lopen. Ik zou de verstuivers weer demonteren en laten testen. Kans dat er 1 of 2 slecht zijn is best aannemelijk. Is bij het plaatsen van de verstuivers ook het gehele systeem schoongemaakt en geïnspecteerd? Heb t al vaker mee gemaakt dat na het vervangen van de verstuivers het zelfde probleem snel weer optreed door vervuiling in het brandstofsysteem (slijpsel van de pomp of verstuivers dat via de retour in de tank en filters terecht komt zoals een dieselexpert mij eens uitlegde). Het slijpsel is bij de moderne motoren dusdanig klein dat het amper tot niet zichtbaar is met blote oog. Echter zal dit wel weer voor dezelfde klachten kunnen zorgen. Daarnaast zijn de injectoren van de 1.4TDI niet bekend om hun daverende ongevoeligheid.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
ja vertel mij wat, dat is bij mij eigen polo gebeurt hele mik mak vervangen. Van brandstofresevoir tot hoge drukpomp, commonrail tot aan de verstuivers. Maar dat ga ik ook doen alle injectoren wegbrengen en laten testen.

Dit is mij eigen polo ook 1.4 TDI had zelfde probleem maar deze loopt prima
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!