Polo 1.2tdi BM Trommelrem zit vast

Hallo, heeft iemand het probleem gehad dat er 1 van de trommelremmen blijft hangen?
Links achter bij mij blijft hangen en de velg draait erg stroef, hoe kan ik dit het beste oplossen?

Het belangrijkste, kan ik hier even mee door rijden ?

Tips/tricks zijn welkom ! Big Grin
 
Wat droef zegt, wiel eraf, rustig op de trommel tikken, oppervlakte waar het wiel normaal tegenaan zit, tegelijkertijd de trommel rond draaien. Als het dan soepel loopt, even de voetrem aantrappen, trommel controleren, handrem aantrekken, trommel controleren. Kan ophoping van remstof zijn, of een handrem hevel die niet helemaal terugkomt.

Niet te lang mee door rijden, had het op mijn mk2 met klauwen, velg zo heet geworden dat me naafdop eruit gesmolten was:rolleyes:
 
2 dagen terug van vakantie had ik precies hetzelfde probleem.
Ik heb het wiel eraf gehaald, rondom wat tikken gegeven op de trommelrem en vervolgens remmenreiniger(brakecleaner) gespoten tussen de trommelrem.
De brakecleaner heb ik van de action gehaald voor niet eens 2 euro.
 
Volkswagen  Polo 6R Bluemotion  1.2 TDI 75pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!