Polo 1.2 tdi bluemotion xenon lamp brand niet

Hallo iedereen,
Ik ben vandaag bezig geweest met het installeren van GTI xenon koplampen.
Led gaat netjes aan alleen de Xenon wilt maar niet aan gaan ook niet na VCDS config
Er is een verloop adapter set mee geleverd alleen heeft deze nog 2 extra aansluitpunten die ik nergens op aan kan sluiten.
Mijn Polo is een 1.2 TDI bluemotion 2011 mijn BCM 6R0937088B.
Gaat dit werken met mijn Polo of is de adapter set die ik gekregen heb niet de juiste?
ik hoor graag van jullie.
alvast bedankt
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI 
er vanuit gaan de dat je wel ervan op de hoogte was dat het imitatie was (ziet er wel redelijk echt uit, hoop voor je dat de kwaliteit ook goed is)
origineel xenon installeren
vcds + bcm:
byte 18 hercoderen naar HEX '67'
byte 11 bit 0 op 'aan' zetten
byte 16 bit 4 en 7 kun je nog mee spelen als er een storingslampje voor verlichting gaat branden

zekering 34 en 36 controleren (7,5A) voor groot licht
zekeringen 39 en 59 controleren (10A) voor dimlicht
 
ja die byte 18 had ik al aangepast naar de 67 zoals je beschreef in je post over xenon lampen coderen
byte 11en 16 nog niks mee gedaan ik ga dat nog proberen
en zal die zekeringen ook nog even na lopen.
laat wel weten of het gelukt is als ik dit gedaan heb.
ik las je post over die adapters zag bij jou een hele andere adapter dan ik heb mee gekregen die ik heb heeft 2 aansluitingen die ik nergens kwijt kan, lijkt er op dat die niet de juiste zijn.
Heb de verkoper wel al een bericht gestuurd wacht nog op een terug koppeling.
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI 
ja die handeleiding kan je niks mee staat alleen iets over de zekeringen die heb ik al omgeruild zoals in de handleiding staat, en dat je die adapter moet aansluiten op de kabels maar die 2 aansluitingen heb ik niet in mijn auto zitten
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI 
haha ja dus dat denk ik ook maar ik kijk wel even hoe het aangesloten moet worden laat jullie zoiezo weten als ik het gedaan heb of het werkt en of de mistlampen/DRL of alleen Mistlampen of alleen DRL nog werken
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI 
Ik zie zoveel aangeboden xenon led koplampen voor polo op internet... maar hoe weet je nou in godsnaam of dit origineel Volkswagen is ? De aanbieders zeggen allemaal dat het origineel is, en bij veelal zitten er ook wel VW stickers op....
Ik ben nog druk opzoek naar de originele...
 
Volkswagen  Polo 6r / Octavia RS  2.0 tfsi 
een OEM Polo 6R xenon lamp heeft:
VW stickers erop met partnummer 6R1941039 oid (ABCDEF)
14 LEDs
D3S Xenon lamp van 4300K
H7 bochtenverlichting
Geen externe starters of ballasten, deze zit op de lamp geschroefd en heeft een partnummer 8K0 941 579 E
Een 14-polige aansluiting (dus niet plug en play als je halogeen hebt! Halogeen is 10 polig)

Als ze beginnen over 'originele kwaliteit' dan zou ik er al uit de buurt blijven.
GTI-look idem dito.

Prijs technisch, splinternieuw kosten ze zo'n 450 euro per stuk ex ballasten nieuw. Een nieuwe ballast kost, houd je vast, 238 euro ex btw.
Dus een nieuw setje van 2 stuks, compleet, voor veel minder dan 1000 euro zou ik m'n twijfels bij hebben.

Gewoon even vragen als je 't zeker wil weten...
 
  • Leuk
Waarderingen: Uniqpolo
Ik heb deze op het oog.. lijken mij origineel staat op de lampen
6R1941031D / 6R1941032D

Thanks trouwens voor de tips iichel ;)
 

Bijlagen

  • IMG_1369.PNG
    IMG_1369.PNG
    749.6 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6r / Octavia RS  2.0 tfsi 
Heren het is gelukt alles werkt
sorry voor de laten reactie.
het probleem waren de adapters er zat een plastic stukje in de adapters niet goed waar door er geen goed contact werd gemaakt.
na dat ik dit goed gezet heb werkte het allemaal gelijk. mistlampen met drl werken nu ook.
ik had nog wel een foutmelding in mijn scherm deze heb ik weg gekregen door de code in vcds teveranderen naar 67.
ik moet nog alleen even kijken hoe ik drl leds als drl kan laten branden want ze werken nu nog allleen op stadslicht.
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!