Polo 1.2 tdi Bluemotion P261c waterpomp B

Goedenavond,

Sinds kort krijg ik een motorstoringslampje. Code P261C, heeft betrekking op waterpomp B, elektrische waterpomp die bij mijn weten puur is voor koeling tijdens start stop.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het ertussenuit halen van deze pomp en tegelijk start stop uitprogrammeren? Is dit überhaupt mogelijk?

Ik hoor graag jullie ervaringen en gedachten!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI bluemotion 
Nee, hij is binnen 100.000km al voor de 3e keer stuk. En aangezien de start stop 9/10 keer toch niets doet vroeg ik me dit af. Op de niet Bluemotion tekening in Etka zit de extra waterpomp er ook niet tussen. Vandaar.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI bluemotion 
Waar heb je dit laten maken dan?
Orginéel onderdeel gebruikt?
Ik nog nooit last van gehad.
Km stand van je auto?

Ik vervang ze zelf, garantie op het onderdeel is inderdaad van toepassing maar zit er niet op te wachten... Kilometerstand van de auto is 323.000km. 05/2019 vervangen bij kilometerstand 294.000 (ja er worden flink kilometers mee gemaakt)

't kan geen kwaad verder maar ik hou niet van een brandend motorstoringslampje.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!